3.7.07

Επιστράτευση του διαδικτύου για τους υποψήφιους βουλευτές

Στις δεκαετίες του ’70 και του ’80 οι προεκλογικές μάχες των υποψηφίων δινόταν πόρτα πόρτα. Στην δεκαετία του ’90 υπήρξε το παραδοσιακό φυλλάδιο και στις τελευταίες εκλογές είδαμε τα διαδεδομένα SMS καθώς επίσης και τα ηχογραφημένα τηλεφωνικά μηνύματα. Στις εκλογές που έρχονται η επιστράτευση του διαδικτύου θα έχει τον πρώτο λόγο για τα κόμματα και για τους βουλευτές που θα εκτεθούν στην κρίση του λαού (κυρίως για τις μεγάλες εκλογικές περιφέρειες).
Στις προεδρικές εκλογές της Γαλλίας, οι υποψήφιοι έφτασαν σε σημείο να ανοίξουν και εκλογικά κέντρα στο
internet. Αξίζει να αναφέρουμε ότι μετά το τέλος της συγκεκριμένης εκλογικής αναμέτρησης, ο πρωθυπουργός της Αγγλίας Τόνυ Μπλέρ έστειλε τα συγχαρητήρια του στο Νικολά Σαρκοζί μέσω του γνωστού website YouTube.
Δεν νομίζω ότι θα δούμε την πλήρη αξιοποίηση του κυβερνοχώρου κατά την προεκλογική περίοδο, η αλήθεια πάντως είναι ότι οι υποψήφιοι θα ψάξουν να βρουν τρόπους για να πρωτοτυπήσουν. Αναμφισβήτητα η χρησιμοποίηση μιας ιστοσελίδας ή ενός
blog δίνει την δυνατότητα όχι μόνο να προβληθείς παγκοσμίως με ελάχιστο κόστος, να πρωτοτυπήσεις ξεκινώντας έναν διαρκή διάλογο με τους ψηφοφόρους σου και όχι μόνο αλλά και να προσεγγίσεις ένα διαφορετικό κοινό από αυτό της τηλεόρασης ή των εφημερίδων.
Πρώτο το ΠαΣοΚ ξεκίνησε να προβάλλεται αξιοποιώντας το
internet, καθιερώνοντας την βιντεοσκόπηση και ηχογράφηση των ομιλιών και εκδηλώσεων που συμμετέχει ο Πρόεδρος του Κινήματος Γιώργος Παπανδρέου καθώς και διαφόρων στελεχών του, μέσω του WEB TV και WEB RADIO που διατηρεί και κατόπιν να τις αποστέλλει σε επιλεγμένη λίστα ψηφοφόρων, δημοσιογράφων και εθελοντών του διαδικτύου μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Στη συνέχεια ακολούθησε ο συνεργαζόμενος με το ΠαΣοΚ βουλευτής επικρατείας Στέφανος Μάνος φτιάχνοντας το δικό του κανάλι στο YouTube βιντεοσκοπώντας κι αυτός δηλώσεις του. Πριν λίγο καιρό το παράδειγμα το ακολούθησε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Γιατί προτιμούν όμως οι βουλευτές να προβάλουν τα μηνύματα τους μέσω του κυβερνοχώρου; Τα συγκεκριμένα μηνύματα ξεπερνούν και τα εμπόδια του νόμου για τις τηλεοπτικές εμφανίσεις κατά την προεκλογική περίοδο. Στην ίδια λογική για την προσέγγιση των ψηφοφόρων νέων ψηφοφόρων θα επιστρατευθούν και τα
DVD, που θα περιέχουν τα τηλεοπτικά σποτς, τα οποία θα αποστέλλονται μαζί με τις επιστολές και τα φυλλάδια στο σπίτι. Όλο και περισσότερο έδαφος κερδίζουν ακόμα και τα emails και τα ηλεκτρονικά έντυπα ή newsletters μέσω των οποίων οι υποψήφιοι εκφράζουν τις θέσεις τους για διάφορα ζητήματα της επικαιρότητας, ενώ σε επίπεδο κόμματος κυκλοφόρησε ακόμα και free press από το νεοσύστατο κόμμα του Στέλιου Παπαθεμελή, «Δημοκρατική Αναγέννηση».
Το ερώτημα όμως που πρέπει να θέσουμε, όλοι εμείς που ασχολούμαστε με το
web, αλλά προπάντων οι υποψήφιοι αυτών των εκλογών είναι ότι όλα αυτά τα «internetικά όπλα» λειτουργούν συμπληρωματικά σε μια προεκλογική εκστρατεία; Είναι σίγουρο ότι δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την προσωπική επαφή υποψήφιου και ψηφοφόρου, όμως κατ’ εμέ δεν θα αργήσει η μέρα που το διαδίκτυο θα αντικαταστήσει και αυτήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Piazza del Popolo δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.