Στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο, μας ήρθε απάντηση για την καταγγελία του εργαζομένου στον ΑΗΣ Κομοτηνής, την οποία και αναρτούμε αυτούσια, στο πλαίσιο της ελευθεροτυπίας και του διαλόγου που διακρίνουν το ιστολόγιο μας. Η απάντηση έχεις ως εξής:
«Νάφε και μέμνασο απιστείν»
Επίχαρμος.
(Μένε νηφάλιος και να θυμάσαι πως πρέπει να δυσπιστείς.)
Αγαπητοί, όλοι είμαστε αγανακτισμένοι με το τι συμβαίνει γύρω μας (οικονομική κατάσταση, ΔΝΤ, οικονομικά μέτρα κλπ), αλλά δεν πρέπει η οργή να καταστέλλει την κριτική μας ικανότητα. Άρα κάθε κείμενο θα το υποβάλουμε σε κριτική όσο και να μοιάζει ότι εκδηλώνει το «δίκιο που πνίγει κάποιον».
Είμαι υπάλληλος στον ΑΗΣ Κομοτηνής και σας παρακαλώ να διαβάστε μια δεύτερη πιο ψύχραιμη «ανάγνωση» και ίσως πιο κατατοπιστική για τα «καταγγελόμενα».
1. Δρομολόγια λεωφορείων.
Εφόσον ο καταγγέλων είναι συνάδελφος, πρέπει να μην γνωρίζει πολύ καλά ή αλλιώς εσφαλμένως διαστρεβλώνει, τα γεγονότα ότι:
- Καταρχήν προφανώς τα έξοδα μεταφοράς δεν τα πληρώνουν από τους μειωμένους μισθούς μας ή τους μισθούς σας. Ούτε αν σταματήσουν τα όποια δρομολόγια θα μας αυξήσουν τις αποδοχές.
- Από το 2001 υπάρχουν υπάλληλοι οι οποίοι επάνδρωσαν τον τότε νεοσυστεθέντα σταθμό και οι οποίοι προέρχονταν και από άλλες πόλεις. Μερικοί από αυτούς συνέχισαν να εργάζονται με μετάθεση ως μόνιμοι υπάλληλοι του ΑΗΣ Κομοτηνής και να συνεχίζουν να ζούν στα σπίτια τους κοντά στην οικογένειά τους, λες και είναι πάντα εύκολο να αλλάξεις τόπο κατοικίας.
- Οι υπάλληλοι που είναι κάτοικοι Δράμας είναι δύο (2) οδηγοί οι οποίοι κάθε πρωί ξεκινούν με δικό τους όχημα από τη Δράμα και παραλαμβάνουν το λεωφορείο της ΔΕΗ από τα όρια του νομού Καβάλας. Συνεχίζουν τη διαδρομή μεταφέροντας από συγκεκριμένα σημεία συναδέλφους που κατοικούν στην Καβάλα και στην Ξάνθη. Προφανώς στα σημεία αυτά οι υπάλληλοι πηγαίνουν με δικά τους μέσα.
- Ή έχει άγνοια ή ψεύδεται συνειδητά και δημιουργεί λανθασμένες εντυπώσεις όταν λέει ότι οι οδηγοί πληρώνονται 6 ώρες υπερωρία και οι μεταφερόμενοι 2!!! Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι πληρώνεται υπερωρία μόνο αυτός που οδηγεί το όχημα και για όσο χρόνο το οδηγεί. Άρα 2 οδηγοί τις καθημερινές επί 2 ώρες (μία ώρα υπερεργασία και μία ώρα υπερωρία, για όσους γνωρίζουν τη διαφορά) ο καθένας. Απέχει πολύ από την απλουστευμένη αριθμητική: «3 οδηγοί Χ 6 ώρες=18 ώρες +επιπλέον 2!!! ώρες Χ απροσδιόριστο αριθμό υπαλλήλων=πολλά λεφτά», που υπονοεί και προσπαθεί να μας υποβάλλει. Τα θαυμαστικά τί τα ήθελε; Αφού ξέρει ότι για τους υπόλοιπους το ωράριο αρχίζει και τελειώνει στα όρια της πύλης του ΑΗΣ Κομοτηνής (7:00-15:00).
- Είναι απληροφόρητος ή ψεύδεται όταν μιλά για μίσθωση ταξί. Δεν γνωρίζω αν έγινε περιστασιακά κάποια φορά, αλλά ο τρόπος με το οποίο το παρουσιάζει μοιάζει σαν να γίνεται συστηματικά ενώ δεν είναι έτσι.
- Ναι όταν χρειάζεται οι υπάλληλοι της βάρδιας, που λειτουργούν το εργοστάσιο, εξυπηρετούνται από υπηρεσιακά οχήματα.
- Δεν αντιλαμβάνομαι που κρύβεται το συναδελφικό πνεύμα και αν όχι αυτό, η κοινή λογική, αν νομίζει ότι είναι εύκολο για τον καθένα να παρατήσει το σπίτι του και να πάρει την οικογένεια του για να αλλάξει τόπο κατοικίας. Πώς θα του φαινόταν να παρατούσε σπίτια και χωράφια και να πάει να μείνει στην Αλεξανδρούπολη επειδή η δουλειά του θα ήταν εκεί; Αφού τον νοιάζει το κόστος, θεωρεί ότι τα όποια μεταφορικά έξοδα που επιβαρύνουν κατ’επιλογή της την ΔΕΗ είναι μεγαλύτερα από το κοινωνικό κόστος του να μετακομίσει μια ολόκληρη οικογένεια; Θα παρατήσει, αν έχει κάποιος, το σπίτι του και θα πληρώνει ενοίκιο στην Κομοτηνή; Αν ο/η σύζυγος εργάζεται θα παρατήσει τη δουλεία του/της; Αν βρεί δουλειά στην Κομοτηνή (χά!!!!!) ποιός θα προσέχει τα παιδιά όταν χρειάζεται; Και άλλα που μου διαφεύγουν. Δεν είναι τόσο εύκολη η μεταγκατάσταση όσο τα λέει. Μπράβο για τα οικονομικά μαθηματικά του και για την κοινωνική ευαισθησία του.
- Δεν μέτρησα ποτέ πόσοι είναι από την Κομοτηνή και πόσοι όχι. Δεν γνωρίζω αν εκδηλώνει ένα υποκρυπτόμενο ιδιόρρυθμο ρατσισμό ή τι άλλο ακριβώς θέλει να υπονοήσει ο συνάδελφος, αλλά όσοι είμαστε νέοι υπάλληλοι (η πλειονότητα των εργαζομένων του σταθμού) διοριστήκαμε μέσω ΑΣΕΠ με τα κριτήρια που είχαν τεθεί από τη διακήρυξη (και εντοπιότητα και τυπικά προσόντα). Δεν υπήρξε κανενός είδους αποκλεισμός παρά μόνο για αυτούς που δεν είχαν εντοπιότητα. Και βέβαια ξεχνά ότι όσοι ήρθαν από μακριά ζούν, μεγαλώνουν και ξοδεύουν το μισθό τους στην Κομοτηνή και στην ευρύτερη περιοχή.
- Το δρομολόγιο προσωπικού από και προς Κομοτηνή ξεκινά από τον συνοικισμό του Ηφαίστου και αφού κάνει το γύρο της πόλης με πολλές στάσεις καταλήγει στον ΑΗΣ όπου κάνει εσωτερικό δρομολόγιο στις εγκαταστάσεις. Το μεσημέρι γίνεται η αντίστροφη διαδρομή. Σκέπτομαι ότι για όσους είναι από χωριά υπάρχει η δυνατότητα να προσέλθουν σε μια από τις προκαθορισμένες στάσεις και να πάρουν το λεωφορείο, όπως κάνουν και οι συνάδελφοι από Καβάλα, Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη. Κανείς δεν τους υποχρεώνει να έρχονται με το όχημα τους στον σταθμό.
- Αλήθεια, γιατί δεν προτείνει και σε αυτούς να παρατήσουν τα χωριά τους και να έρθουν στην πόλη όπως προτείνει για τους Καβαλιώτες, Ξανθιώτες, Δραμινούς και Αλεξανδρουπολίτες;
2. Είσοδος οχημάτων εργαζομένων στον ΑΗΣ.
- Όπως και σε άλλους σταθμούς παραγωγής, υπάρχει ελεγχόμενη είσοδος οχημάτων των υπαλλήλων. Υπάρχει κατάσταση επιτρεπόμενων οχημάτων με κριτήριο την ειδικότητα και το είδος απασχόλησης του εργαζομένου. Αν διάβαζε προσεκτικά θα έβλεπε ότι στην κατάσταση υπάρχουν ειδικότητες κάθε βαθμίδας (και ΔΕ-απόφοιτοι λυκείου). Παραλείπει να αναφέρει ότι όλοι είναι υποχρεωμένοι και σταθμεύουν τα οχήματα τους στον εσωτερικό χώρο στάθμευσης (κρατήστε το αυτό στη μνήμη σας).
- Επικαλούμενος την υπομονή σας ενόψει της αλήθειας ας κάνω λίγη ακόμη αριθμητική. Πού βρήκε τα 700 μέτρα διαδρομή; Από την πύλη μέχρι την πλέον απομακρυσμένη εγκατάσταση που είναι το χημείο η απόσταση (αν δεν κάνεις ζικ-ζακ για ακατανόητους λόγους) είναι 570 μέτρα. (Δείτε το στο Google Earth. Το χημείο είναι νοτιοανατολικά, λίγο νοτιότερα από τον πύργο ψύξης-αυτόν με τον ατμό). Και τώρα προσέξτε.
- Διαδρομές από την πύλη: Χημείο 570m, διοικητήριο 180m, συνεργεία 180m.
- Διαδρομές από τον εσωτερικό χώρο στάθμευσης (υποχρεωτικό για τα οχήματα εντός σταθμού-όπως κρατήσατε στη μνήμη σας): Χημείο 510m, διοικητήριο 90m, συνεργεία 150m.
- Αυτά τα στοιχεία τα παραθέτω για την απαλοιφή του εντυπωσιασμού που προσπαθεί να φανεί. Γιατί πάλι θα περπατήσει κανείς για να πάει στο χώρο εργασίας του, με ελάχιστο όφελος απόστασης (με εξαίρεση το διοικητήριο).
- Φυσικά κανείς δεν είναι παντός καιρού ούτε θέλει κανείς να ταλαιπωρείται. Όλοι όσοι έρχονται με τα οχήματά τους μπορούν να είναι στην πύλη την ώρα που φτάνει το υπηρεσιακό όχημα και να μετακινηθούν εντός του σταθμού με αυτό. Αρκεί να είναι συνεπείς στο ωράριό τους.
3. Υπερωρίες και Σαββατοκύριακα.
- Δεν έχω εικόνα για την συγκεκριμένη αναφορά, αλλά μοιάζει ο συνάδελφος να έχει στοιχεία, αφού δίνει και λεπτομέρειες καθώς μοιάζει να γνωρίζει ότι ευνοούνται οι παλιοί και μάλιστα οι εκτός Κομοτηνής. Υποθέτω ότι έχει αποδείξεις π.χ. με τα δελτία απασχόλησης των εν λόγω συναδέλφων σε συνδυασμό με τις καταστάσεις εισόδου τους από την πύλη. Εάν είναι έτσι, τουλάχιστον να τα δημοσιοποιήσει (για παράδειγμα στην επόμενη συγκέντρωση του σωματείου). Σε κάθε περίπτωση που δεν τεκμηριώνονται, δεν ευσταθεί καταγγελία αλλά μόνο αοριστολογία, αν όχι λασπολογία.
4. Αμοιβή χωρίς αντίστοιχη εργασία.
- Ο συνάδελφος πολύ καλά θα κάνει να αναφέρει το ποιός ή ποιοί είναι αυτοί. Απορώ μάλιστα που δεν το έθεσε πρώτο-πρώτο σαν θέμα αφού όλοι στο σταθμό γνωρίζουμε ότι εδώ και 18 μήνες υπάρχει ένα μεγάλο σκάνδαλο.
- Μετά από εσωτερική προκήρυξη-διαγωνισμό της ΔΕΗ, αντικαταστάθηκαν προγραμματισμένα αρκετοί διευθυντές σταθμών παραγωγής μεταξύ αυτών και ο διευθυντής του ΑΗΣ Κομοτηνής. Είναι τακτική της ΔΕΗ οι πρώην διευθυντές να καταλαμβάνουν επιτελικές θέσεις χωρίς να υπάρχει μείωση του μισθού τους και να προσφέρουν έργο από τη θέση αυτή. Από τότε που ανέλαβε η νέα διοίκηση, τον Απρίλιο του 2009, μέχρι σήμερα ο τέως διευθυντής του ΑΗΣ παρόλο που έχει την έδρα του στον ΑΗΣ Κομοτηνής σε γραφείο που επέλεξε αυτός δεν έχει εμφανιστεί ούτε μία φορά, ενώ πληρώνεται κανονικότατα. Όπως λέει στο σχόλιο του κάποιος, ελάτε στην πύλη για ρεπορτάζ για να διαπιστώσετε ότι δεν πρόκειται για μυθοπλασία.
- Ο μισθός του μέχρι τώρα ξεπερνούσε το όριο του πλαφόν, πολλές φορές πολλαπλάσιος του βασικού μισθού ενός εργαζομένου και πιθανότατα καλύπτει μέρος των έξοδων των λεωφορείων που έθεσε ο συνάδελφος σαν πρώτο θέμα.
- Το σκάνδαλο είναι ότι άτομα αυτής της λογικής θέλουν να συμμετέχουν στα κοινά θέτοντας εαυτούς υποψήφιους τοπικούς άρχοντες και παράλληλα, κατά φημολογία, πιέζουν με πλάγια μέσα (βλέπε πολιτικά γραφεία), ενώ διαδίδεται δεξιά και αριστερά ότι θα επανέλθουν. Να κάνουν τί; Δεν τους φτάνει η αργομισθία; Η κεντρική διοίκηση της ΔΕΗ τί κάνει; Οι τοπικοί ισχυροί πολιτικοί γιατί έχουν «ευήκοο ού»; Τί τους χρωστάτε;
- Και επειδή η πιπίλα του Κομοτηναίου στελέχους πολύ κυκλοφορεί, καλό είναι να ξέρουμε ότι η καταγωγή δεν προσδίδει αυτομάτως και ικανότητες.
5. Εργαζόμενοι βάρδιας.
- Δεν γνωρίζω το θέμα. Αλλά όπως και στο τρίτο θέμα θα ζητούσα ακριβή στοιχεία.
6. Προϊστάμενοι.
- Όπως έγραψα και παραπάνω η καταγωγή δεν προσδίδει αυτομάτως και διοικητικές ικανότητες. Η επιλογή των προϊσταμένων γίνεται κατόπιν εσωτερικών προκηρύξεων της επιχείρησης και μεταξύ των κριτηρίων δεν υπάρχει η εντοπιότητα. Απορώ με την εμμονή του συναδέλφου με την Κομοτηνή. Και επιτέλους ας θυμηθεί ότι προτάσονται λόγω εντοπιότητας οι δημότες Μαρώνειας. Άρα και οι Κομοτηναίοι εκτός; Μάλλον όχι. Όλοι αντιμετωπίζονται ισότιμα, Κομοτηναίοι και μη.
7. Εργολαβία φύλαξης.
- Το συγκεκριμένο θέμα μάλλον «ξεκάρφωτα» τοποθετήθηκε στην ανάρτηση. Ο ανάδοχος της εργολαβίας φύλαξης του σταθμού και του φράγματος Γρατινής προέκυψε από ανοιχτό διαγωνισμό που δημοσιεύτηκε στον τύπο και στο internet. Διεκπεραιώθηκε κεντρικά από την αρμόδια υπηρεσία. Ο ανάδοχος έχει υποχρεώσεις που απορρέουν από τη σύμβαση που υπέγραψε με κεντρικές υπηρεσίες της ΔΕΗ και δικαίωμα επιλογής του προσωπικού του. Ο σταθμός δεν έχει δικαίωμα ούτε επιβολής αλλά ούτε καν υπόδειξης στο ποιόν θα προσλάβει. Όλοι νιώσαμε άβολα που χάσαμε από την καθημερινότητα μας, ανθρώπους-συνεργάτες αλλά δεν έχουμε και διαφορετική επιλογή.
Επειδή οι μισές αλήθεις δεν επικυρώνουν τις υπόλοιπες ανακρίβεις και ψεύδη, παρακαλώ να εξετάσετε προσεκτικά και την ανάρτηση του συναδέλφου μου όπως και το παρόν σχόλιο. Προσπαθήστε να διακρίνετε πέρα από τις παρωπίδες της όποιας εμπάθειας και να σχηματίσετε μια πιο καθαρή εικόνα.
«Νάφε και μέμνασο απιστείν»
Επίχαρμος.
(Μένε νηφάλιος και να θυμάσαι πως πρέπει να δυσπιστείς.)
Αγαπητοί, όλοι είμαστε αγανακτισμένοι με το τι συμβαίνει γύρω μας (οικονομική κατάσταση, ΔΝΤ, οικονομικά μέτρα κλπ), αλλά δεν πρέπει η οργή να καταστέλλει την κριτική μας ικανότητα. Άρα κάθε κείμενο θα το υποβάλουμε σε κριτική όσο και να μοιάζει ότι εκδηλώνει το «δίκιο που πνίγει κάποιον».
Είμαι υπάλληλος στον ΑΗΣ Κομοτηνής και σας παρακαλώ να διαβάστε μια δεύτερη πιο ψύχραιμη «ανάγνωση» και ίσως πιο κατατοπιστική για τα «καταγγελόμενα».
1. Δρομολόγια λεωφορείων.
Εφόσον ο καταγγέλων είναι συνάδελφος, πρέπει να μην γνωρίζει πολύ καλά ή αλλιώς εσφαλμένως διαστρεβλώνει, τα γεγονότα ότι:
- Καταρχήν προφανώς τα έξοδα μεταφοράς δεν τα πληρώνουν από τους μειωμένους μισθούς μας ή τους μισθούς σας. Ούτε αν σταματήσουν τα όποια δρομολόγια θα μας αυξήσουν τις αποδοχές.
- Από το 2001 υπάρχουν υπάλληλοι οι οποίοι επάνδρωσαν τον τότε νεοσυστεθέντα σταθμό και οι οποίοι προέρχονταν και από άλλες πόλεις. Μερικοί από αυτούς συνέχισαν να εργάζονται με μετάθεση ως μόνιμοι υπάλληλοι του ΑΗΣ Κομοτηνής και να συνεχίζουν να ζούν στα σπίτια τους κοντά στην οικογένειά τους, λες και είναι πάντα εύκολο να αλλάξεις τόπο κατοικίας.
- Οι υπάλληλοι που είναι κάτοικοι Δράμας είναι δύο (2) οδηγοί οι οποίοι κάθε πρωί ξεκινούν με δικό τους όχημα από τη Δράμα και παραλαμβάνουν το λεωφορείο της ΔΕΗ από τα όρια του νομού Καβάλας. Συνεχίζουν τη διαδρομή μεταφέροντας από συγκεκριμένα σημεία συναδέλφους που κατοικούν στην Καβάλα και στην Ξάνθη. Προφανώς στα σημεία αυτά οι υπάλληλοι πηγαίνουν με δικά τους μέσα.
- Ή έχει άγνοια ή ψεύδεται συνειδητά και δημιουργεί λανθασμένες εντυπώσεις όταν λέει ότι οι οδηγοί πληρώνονται 6 ώρες υπερωρία και οι μεταφερόμενοι 2!!! Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι πληρώνεται υπερωρία μόνο αυτός που οδηγεί το όχημα και για όσο χρόνο το οδηγεί. Άρα 2 οδηγοί τις καθημερινές επί 2 ώρες (μία ώρα υπερεργασία και μία ώρα υπερωρία, για όσους γνωρίζουν τη διαφορά) ο καθένας. Απέχει πολύ από την απλουστευμένη αριθμητική: «3 οδηγοί Χ 6 ώρες=18 ώρες +επιπλέον 2!!! ώρες Χ απροσδιόριστο αριθμό υπαλλήλων=πολλά λεφτά», που υπονοεί και προσπαθεί να μας υποβάλλει. Τα θαυμαστικά τί τα ήθελε; Αφού ξέρει ότι για τους υπόλοιπους το ωράριο αρχίζει και τελειώνει στα όρια της πύλης του ΑΗΣ Κομοτηνής (7:00-15:00).
- Είναι απληροφόρητος ή ψεύδεται όταν μιλά για μίσθωση ταξί. Δεν γνωρίζω αν έγινε περιστασιακά κάποια φορά, αλλά ο τρόπος με το οποίο το παρουσιάζει μοιάζει σαν να γίνεται συστηματικά ενώ δεν είναι έτσι.
- Ναι όταν χρειάζεται οι υπάλληλοι της βάρδιας, που λειτουργούν το εργοστάσιο, εξυπηρετούνται από υπηρεσιακά οχήματα.
- Δεν αντιλαμβάνομαι που κρύβεται το συναδελφικό πνεύμα και αν όχι αυτό, η κοινή λογική, αν νομίζει ότι είναι εύκολο για τον καθένα να παρατήσει το σπίτι του και να πάρει την οικογένεια του για να αλλάξει τόπο κατοικίας. Πώς θα του φαινόταν να παρατούσε σπίτια και χωράφια και να πάει να μείνει στην Αλεξανδρούπολη επειδή η δουλειά του θα ήταν εκεί; Αφού τον νοιάζει το κόστος, θεωρεί ότι τα όποια μεταφορικά έξοδα που επιβαρύνουν κατ’επιλογή της την ΔΕΗ είναι μεγαλύτερα από το κοινωνικό κόστος του να μετακομίσει μια ολόκληρη οικογένεια; Θα παρατήσει, αν έχει κάποιος, το σπίτι του και θα πληρώνει ενοίκιο στην Κομοτηνή; Αν ο/η σύζυγος εργάζεται θα παρατήσει τη δουλεία του/της; Αν βρεί δουλειά στην Κομοτηνή (χά!!!!!) ποιός θα προσέχει τα παιδιά όταν χρειάζεται; Και άλλα που μου διαφεύγουν. Δεν είναι τόσο εύκολη η μεταγκατάσταση όσο τα λέει. Μπράβο για τα οικονομικά μαθηματικά του και για την κοινωνική ευαισθησία του.
- Δεν μέτρησα ποτέ πόσοι είναι από την Κομοτηνή και πόσοι όχι. Δεν γνωρίζω αν εκδηλώνει ένα υποκρυπτόμενο ιδιόρρυθμο ρατσισμό ή τι άλλο ακριβώς θέλει να υπονοήσει ο συνάδελφος, αλλά όσοι είμαστε νέοι υπάλληλοι (η πλειονότητα των εργαζομένων του σταθμού) διοριστήκαμε μέσω ΑΣΕΠ με τα κριτήρια που είχαν τεθεί από τη διακήρυξη (και εντοπιότητα και τυπικά προσόντα). Δεν υπήρξε κανενός είδους αποκλεισμός παρά μόνο για αυτούς που δεν είχαν εντοπιότητα. Και βέβαια ξεχνά ότι όσοι ήρθαν από μακριά ζούν, μεγαλώνουν και ξοδεύουν το μισθό τους στην Κομοτηνή και στην ευρύτερη περιοχή.
- Το δρομολόγιο προσωπικού από και προς Κομοτηνή ξεκινά από τον συνοικισμό του Ηφαίστου και αφού κάνει το γύρο της πόλης με πολλές στάσεις καταλήγει στον ΑΗΣ όπου κάνει εσωτερικό δρομολόγιο στις εγκαταστάσεις. Το μεσημέρι γίνεται η αντίστροφη διαδρομή. Σκέπτομαι ότι για όσους είναι από χωριά υπάρχει η δυνατότητα να προσέλθουν σε μια από τις προκαθορισμένες στάσεις και να πάρουν το λεωφορείο, όπως κάνουν και οι συνάδελφοι από Καβάλα, Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη. Κανείς δεν τους υποχρεώνει να έρχονται με το όχημα τους στον σταθμό.
- Αλήθεια, γιατί δεν προτείνει και σε αυτούς να παρατήσουν τα χωριά τους και να έρθουν στην πόλη όπως προτείνει για τους Καβαλιώτες, Ξανθιώτες, Δραμινούς και Αλεξανδρουπολίτες;
2. Είσοδος οχημάτων εργαζομένων στον ΑΗΣ.
- Όπως και σε άλλους σταθμούς παραγωγής, υπάρχει ελεγχόμενη είσοδος οχημάτων των υπαλλήλων. Υπάρχει κατάσταση επιτρεπόμενων οχημάτων με κριτήριο την ειδικότητα και το είδος απασχόλησης του εργαζομένου. Αν διάβαζε προσεκτικά θα έβλεπε ότι στην κατάσταση υπάρχουν ειδικότητες κάθε βαθμίδας (και ΔΕ-απόφοιτοι λυκείου). Παραλείπει να αναφέρει ότι όλοι είναι υποχρεωμένοι και σταθμεύουν τα οχήματα τους στον εσωτερικό χώρο στάθμευσης (κρατήστε το αυτό στη μνήμη σας).
- Επικαλούμενος την υπομονή σας ενόψει της αλήθειας ας κάνω λίγη ακόμη αριθμητική. Πού βρήκε τα 700 μέτρα διαδρομή; Από την πύλη μέχρι την πλέον απομακρυσμένη εγκατάσταση που είναι το χημείο η απόσταση (αν δεν κάνεις ζικ-ζακ για ακατανόητους λόγους) είναι 570 μέτρα. (Δείτε το στο Google Earth. Το χημείο είναι νοτιοανατολικά, λίγο νοτιότερα από τον πύργο ψύξης-αυτόν με τον ατμό). Και τώρα προσέξτε.
- Διαδρομές από την πύλη: Χημείο 570m, διοικητήριο 180m, συνεργεία 180m.
- Διαδρομές από τον εσωτερικό χώρο στάθμευσης (υποχρεωτικό για τα οχήματα εντός σταθμού-όπως κρατήσατε στη μνήμη σας): Χημείο 510m, διοικητήριο 90m, συνεργεία 150m.
- Αυτά τα στοιχεία τα παραθέτω για την απαλοιφή του εντυπωσιασμού που προσπαθεί να φανεί. Γιατί πάλι θα περπατήσει κανείς για να πάει στο χώρο εργασίας του, με ελάχιστο όφελος απόστασης (με εξαίρεση το διοικητήριο).
- Φυσικά κανείς δεν είναι παντός καιρού ούτε θέλει κανείς να ταλαιπωρείται. Όλοι όσοι έρχονται με τα οχήματά τους μπορούν να είναι στην πύλη την ώρα που φτάνει το υπηρεσιακό όχημα και να μετακινηθούν εντός του σταθμού με αυτό. Αρκεί να είναι συνεπείς στο ωράριό τους.
3. Υπερωρίες και Σαββατοκύριακα.
- Δεν έχω εικόνα για την συγκεκριμένη αναφορά, αλλά μοιάζει ο συνάδελφος να έχει στοιχεία, αφού δίνει και λεπτομέρειες καθώς μοιάζει να γνωρίζει ότι ευνοούνται οι παλιοί και μάλιστα οι εκτός Κομοτηνής. Υποθέτω ότι έχει αποδείξεις π.χ. με τα δελτία απασχόλησης των εν λόγω συναδέλφων σε συνδυασμό με τις καταστάσεις εισόδου τους από την πύλη. Εάν είναι έτσι, τουλάχιστον να τα δημοσιοποιήσει (για παράδειγμα στην επόμενη συγκέντρωση του σωματείου). Σε κάθε περίπτωση που δεν τεκμηριώνονται, δεν ευσταθεί καταγγελία αλλά μόνο αοριστολογία, αν όχι λασπολογία.
4. Αμοιβή χωρίς αντίστοιχη εργασία.
- Ο συνάδελφος πολύ καλά θα κάνει να αναφέρει το ποιός ή ποιοί είναι αυτοί. Απορώ μάλιστα που δεν το έθεσε πρώτο-πρώτο σαν θέμα αφού όλοι στο σταθμό γνωρίζουμε ότι εδώ και 18 μήνες υπάρχει ένα μεγάλο σκάνδαλο.
- Μετά από εσωτερική προκήρυξη-διαγωνισμό της ΔΕΗ, αντικαταστάθηκαν προγραμματισμένα αρκετοί διευθυντές σταθμών παραγωγής μεταξύ αυτών και ο διευθυντής του ΑΗΣ Κομοτηνής. Είναι τακτική της ΔΕΗ οι πρώην διευθυντές να καταλαμβάνουν επιτελικές θέσεις χωρίς να υπάρχει μείωση του μισθού τους και να προσφέρουν έργο από τη θέση αυτή. Από τότε που ανέλαβε η νέα διοίκηση, τον Απρίλιο του 2009, μέχρι σήμερα ο τέως διευθυντής του ΑΗΣ παρόλο που έχει την έδρα του στον ΑΗΣ Κομοτηνής σε γραφείο που επέλεξε αυτός δεν έχει εμφανιστεί ούτε μία φορά, ενώ πληρώνεται κανονικότατα. Όπως λέει στο σχόλιο του κάποιος, ελάτε στην πύλη για ρεπορτάζ για να διαπιστώσετε ότι δεν πρόκειται για μυθοπλασία.
- Ο μισθός του μέχρι τώρα ξεπερνούσε το όριο του πλαφόν, πολλές φορές πολλαπλάσιος του βασικού μισθού ενός εργαζομένου και πιθανότατα καλύπτει μέρος των έξοδων των λεωφορείων που έθεσε ο συνάδελφος σαν πρώτο θέμα.
- Το σκάνδαλο είναι ότι άτομα αυτής της λογικής θέλουν να συμμετέχουν στα κοινά θέτοντας εαυτούς υποψήφιους τοπικούς άρχοντες και παράλληλα, κατά φημολογία, πιέζουν με πλάγια μέσα (βλέπε πολιτικά γραφεία), ενώ διαδίδεται δεξιά και αριστερά ότι θα επανέλθουν. Να κάνουν τί; Δεν τους φτάνει η αργομισθία; Η κεντρική διοίκηση της ΔΕΗ τί κάνει; Οι τοπικοί ισχυροί πολιτικοί γιατί έχουν «ευήκοο ού»; Τί τους χρωστάτε;
- Και επειδή η πιπίλα του Κομοτηναίου στελέχους πολύ κυκλοφορεί, καλό είναι να ξέρουμε ότι η καταγωγή δεν προσδίδει αυτομάτως και ικανότητες.
5. Εργαζόμενοι βάρδιας.
- Δεν γνωρίζω το θέμα. Αλλά όπως και στο τρίτο θέμα θα ζητούσα ακριβή στοιχεία.
6. Προϊστάμενοι.
- Όπως έγραψα και παραπάνω η καταγωγή δεν προσδίδει αυτομάτως και διοικητικές ικανότητες. Η επιλογή των προϊσταμένων γίνεται κατόπιν εσωτερικών προκηρύξεων της επιχείρησης και μεταξύ των κριτηρίων δεν υπάρχει η εντοπιότητα. Απορώ με την εμμονή του συναδέλφου με την Κομοτηνή. Και επιτέλους ας θυμηθεί ότι προτάσονται λόγω εντοπιότητας οι δημότες Μαρώνειας. Άρα και οι Κομοτηναίοι εκτός; Μάλλον όχι. Όλοι αντιμετωπίζονται ισότιμα, Κομοτηναίοι και μη.
7. Εργολαβία φύλαξης.
- Το συγκεκριμένο θέμα μάλλον «ξεκάρφωτα» τοποθετήθηκε στην ανάρτηση. Ο ανάδοχος της εργολαβίας φύλαξης του σταθμού και του φράγματος Γρατινής προέκυψε από ανοιχτό διαγωνισμό που δημοσιεύτηκε στον τύπο και στο internet. Διεκπεραιώθηκε κεντρικά από την αρμόδια υπηρεσία. Ο ανάδοχος έχει υποχρεώσεις που απορρέουν από τη σύμβαση που υπέγραψε με κεντρικές υπηρεσίες της ΔΕΗ και δικαίωμα επιλογής του προσωπικού του. Ο σταθμός δεν έχει δικαίωμα ούτε επιβολής αλλά ούτε καν υπόδειξης στο ποιόν θα προσλάβει. Όλοι νιώσαμε άβολα που χάσαμε από την καθημερινότητα μας, ανθρώπους-συνεργάτες αλλά δεν έχουμε και διαφορετική επιλογή.
Επειδή οι μισές αλήθεις δεν επικυρώνουν τις υπόλοιπες ανακρίβεις και ψεύδη, παρακαλώ να εξετάσετε προσεκτικά και την ανάρτηση του συναδέλφου μου όπως και το παρόν σχόλιο. Προσπαθήστε να διακρίνετε πέρα από τις παρωπίδες της όποιας εμπάθειας και να σχηματίσετε μια πιο καθαρή εικόνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Piazza del Popolo δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.