1.10.09

Έλλειμμα Δημοκρατίας και η Θράκη

Το όραμα για μια Θράκη των λαών, για μια Θράκη Δημοκρατική, για μια Θράκη της ελεύθερης βούλησης, με ανάπτυξη και απασχόληση, χωρίς φτώχεια μια Θράκη πρώτης ταχύτητας, θα γίνει ποτέ πραγματικότητα ή θα παραμένει ένα όνειρο απατηλό ή ένας μύθος;
Αυτό είναι το καίριο ερώτημα που καλούμαστε να δώσουμε απάντηση υπεύθυνα απέναντι, στα Παιδιά μας, των οποίων προδιαγράφουμε το μέλλον, χωρίς τη δική τους συμμετοχή και έγκριση γι' αυτά που άλλοι αποφασίζουν για εμάς χωρίς εμάς σε ότι αφορά την ύπαρξή τους, την επιβίωσή τους την ελευθερία τους.
Οι συντηρητικές πολιτικές ταμπέλες και συρματοπλέγματα εξυπηρετούν μόνο τους ποιμένες του άκρατου ακροδεξιού εξουσιασμού.
Η Θράκη έχει πληρώσει τα μαντριά και τις ακροδεξιές κραυγές πολύ ακριβά και συνεχίζει να τα πληρώνει με το ολοένα αυξανόμενο έλλειμμα δημοκρατίας. Αλήθεια πως μπορεί να υπάρξει Ισχυρός Δήμος όταν αυτός απαρτίζεται όχι από ελεύθερους πολίτες αλλά «υπηκόους»;
Όπου η καταπίεση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων υπερισχύει του λόγου, το προσωπείο ίπταται της σαφήνειας και η φοβία καταστρατηγεί την ελεύθερη σκέψη;
Ποτέ μα ποτέ δεν μπορούσα να το «φανταστώ», όπως πιστεύω και η πλειοψηφία των συμπατριωτών μου οι εκλογές του 2009 θα μου θυμίσουν μέρες των εκλογών της 8ης Απριλίου του 1990. Και όμως έγινε και αυτό στη στην πολύπαθη Θράκη. Στις εκλογές του Απριλίου του 1990 μεταφέρθηκαν οπλίτες, αξιωματικοί, ναύτες στη Μαρώνεια και αστυνομικοί ψήφιζαν δύο και τρεις φορές σε διαφορετικά εκλογικά κέντρα ως επί το πλείστον σε μειονοτικές Κοινότητες!
Επίσης το 1990 Ροδοπίτες μουσουλμάνοι, οι οποίοι διαμένουν στην Τουρκία ήλθαν με λεωφορεία, αεροπλάνα, αυτοκίνητα για να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα. Οι ίδιες σκηνές εξελλίσονται και το 2009, η πολιτική ξεφτίλα της ΝΔ στο μεγαλείο της.
Το φρόνημα του λαού όμως έμεινε ακμαίο με αντιδημοκρατικά μέτρα δεν αλλάζει η θέληση των λαών. Τα δύο κόμματα της Ροδόπης και της Ξάνθης (Εμπιστοσύνη και Πεπρωμένο) έλαβαν 44.077 και εκλέχθηκαν 2 βουλευτές ο Αχμέτ Σαδίκ στη Ροδόπη και ο Φαΐκογλου στη Ξάνθη. Στη συνέχεια ψήφισαν για Πρόεδρο της Δημοκρατίας τον Κωνσταντίνο Καραμανλή.
Το 1990 το δήθεν «πρόβλημα» εστιαζόταν στη μη εκλογή των δύο «ανεπιθύμητων» μουσουλμάνων βουλευτών, η αλήθεια είναι ότι από τη Θράκη ο Μητσοτάκης επιδίωκε την αυτοδυναμία. Η ΝΔ εξέλεξε 150 βουλευτές και με την λαθρόβια ψήφο του Κατσίκη ο Μητσοτάκης σχημάτισε την κυβέρνηση του «παρδαλού κατσικιού».
Το 2009 το πρόβλημα που εστιάζεται; Στον Ευριπίδη Στυλιανίδη!!! Ταύτιση Στυλιανίδη-Σαδήκ-Φαϊκογλου. Κρίμα για έναν νέο πολιτικό, να ταυτίζει την «προσωπικότητα του» με αυτήν των «ανεπιθύμητων Αχμέτ Σαδίκ και Φαϊκογλου» της ΝΔ.
Το έλλειμμα δημοκρατίας στη Θράκη είναι υπαρκτό.

D-Frida

6 σχόλια:

  1. «Tι ακριβώς σημαίνει «έλλειμμα δημοκρατίας»; Είναι μια κομψή έκφραση που εξωραΐζει πολιτικές αχρειότητες ή παρακμιακά συμπτώματα κοινωνικής παθολογίας. Tα τυπικά στοιχεία του πολιτεύματος (οι επιφάσεις, η βιτρίνα) ανταποκρίνονται στα κοινώς θεωρούμενα ως γνωρίσματα της δημοκρατίας. Στην πραγματικότητα, λείπουν εκείνες οι θεμελιώδεις προϋποθέσεις που θα καθιστούσαν λειτουργικά τα τυπικά στοιχεία της δημοκρατίας, θα αποκαθιστούσαν δηλαδή τους πραγματικούς στόχους των θεσμών και λειτουργημάτων του δημοκρατικού πολιτεύματος».
    Χρήστος Γιανναράς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Μ' αεροπλάνα και βαπόρια
    Στίχοι - Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος
    Ερμηνεία: Διονύσης Σαββόπουλος - Σωτηρία Μπέλλου

    "Μ' αεροπλάνα και βαπόρια
    και με τους φίλους τους παλιούς
    τριγυρνάμε στα σκοτάδια
    κι όμως εσύ δεν μας ακούς.

    Δεν μας ακούς που τραγουδάμε
    με φωνές ηλεκτρικές
    μες στις υπόγειες στοές
    ώσπου οι τροχιές μας συναντάνε
    τις βασικές σου τις αρχές.

    Ο πατέρας μου ο Μπάτης
    ήρθε απ' τη Σμύρνη το εικοσιδυό
    κι έζησε πενήντα χρόνια
    σ' ένα κατώι μυστικό.

    Σ' αυτόν τον κόσμο όσοι αγαπούνε
    τρώνε βρώμικο ψωμί
    έλεγε ο Μπάτης μια Κυριακή
    κι οι πόθοι τους ακολουθούνε
    υπόγεια διαδρομή.

    Χτες το βράδυ είδα ένα φίλο
    σαν ξωτικό να τριγυρνά
    πάνω στη μοστοσικλέτα
    και πίσω τρέχανε σκυλιά.

    Σήκω ψυχή μου δώσε ρεύμα
    βάλε στα ρούχα σου φωτιά
    βάλε στα όργανα φωτιά
    να τιναχτεί σαν μαύρο πνεύμα
    η τρομερή μας η λαλιά"

    Στίχοι - Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος
    Ερμηνεία: Διονύσης Σαββόπουλος - Σωτηρία Μπέλλου


    Αυτό το τραγούδι λέει πολλά για τους αγώνες που καταλήγουν με ένα κομμάτι "βρώμικο ψωμί" στο χέρι και με τη ψυχή τους ανυπόταχτη να περιμένει μέσα στις φλόγες της την ώρα που ¨τα όνειρα θα λάβουν την εκδίκηση τους", την ώρα που η ψυχή θα δώσει ρεύμα και η τρομερή μας η λαλιά θα τραγουδήσει αλλιώτικα...

    Το τραγούδι μιλάει για αρκετά πράγματα, όπως συνηθίζει ο Σαββόπουλος. Μιλάει για μία κοινωνία που στέκεται στην επιφάνεια, στις « ηλεκτρικές φωνές» και δεν καταλαβαίνει ότι η πραγματική αλήθεια ντύνεται άλλα ρούχα για να σωθεί από τους διάφορους άρπαγες («ώσπου οι τροχές μας συναντάνε τις βασικές σου τις αρχές»). Εξ ού και η προτροπή στο τέλος: «Σήκω ψυχή μου δώσε ρεύμα βάλε στα ρούχα σου φωτιά». Δεν είναι εκεί η ουσία! Είναι πιο βαθιά: να τιναχτεί σαν μαύρο πνεύμα η τρομερή μας η λαλιά». Το «Σ’ αυτό τον κόσμο/τόπο όσοι αγαπούνε τρώνε βρώμικο ψωμί» είναι μια από τις μεγάλες αλήθειες ειπωμένη τόσο όμορφα.
    Sirous, για την αντιγραφή
    ΥΣ. Καλό βόλι την Κυριακή,
    «ώσπου οι τροχές μας συναντάνε τις βασικές σου αρχές»
    Για να σωθούμε από τους άρπαγες της ελεύθερης βούλησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η δημοκρατία κ. Στυλιανίδη δίνει έμφαση στην προσωπικότητα του ανθρώπου, στο άτομο με κοινωνική συνείδηση, στην αυτενέργεια και τη δημιουργικότητά του, αλλά μέσα στα πλαίσια του νόμου και της κοινωνικής συνοχής.

    Δεν θέλουμε στη Ροδόπη μια κοινωνία πολιτικών «αρπακτικών», γιατί αυτό δεν είναι κοινωνία, είναι ζούγκλα.

    Δεν θέλουμε στη Ροδόπη μια κοινωνία «πειθαρχημένων ρομπότ», γιατί αυτό δεν είναι κοινωνία, είναι στρατόπεδο νεοσυλλέκτων.

    Θέλουμε στη Ροδόπη μια ελεύθερη κοινωνία ελευθέρων προσώπων, με ισότητα ευκαιριών για όλους, χωρίς ισοπέδωση της προσωπικότητας, χωρίς παραμερισμό της αξιοκρατίας.

    Η δημοκρατία δίνει προτεραιότητα σε τρία πράγματα: Στην Παιδεία και στον Πολιτισμό, στην Μεσαία τάξη και στην Ανταγωνιστικότητα. Απ’ αυτά τι προωθήσατε κ. Στυλιανίδη 5 χρόνια εξουσίας;
    Η επανεκλογή σας θα ήταν «ρουτίνα» αν αφουγκραζόσασταν τα προβλήματα του λαού της Ροδόπης, αφού δεν έχετε εσωκομματικούς αντιπάλους σε ότι αφορά τους συνυποψήφιους σας!!!!!!

    Ο πατριωτισμός είναι προϋπόθεση κοινωνικής συνοχής, αυτοπεποίθησης, ασφάλειας και ειρηνικής συνεργασίας με τους άλλους λαούς στην πολιτισμικής κοινωνία, που μας επέβαλαν οι «Μεγάλες Δυνάμεις».

    Αν χάναμε ποτέ την εθνική μας ταυτότητα θα μετατρεπόμασταν σε συνονθύλευμα τοπικισμών, χωρίς κοινές αναφορές, χωρίς συνεκτικούς δεσμούς, χωρίς αλληλεγγύη μεταξύ μας. Με αυτές τις πολιτικές των μεταφερόμενων δοτών ψηφοφόρων χάνουμε τα παραπάνω κ. Στυλιανίδη και μπαίνει η τοπική κοινωνία στην ανώμαλη τροχιά της εσωστρέφειας όπως την περίοδο 1990-1993.

    Η κοινωνία της Ροδόπης έχει πολύ ισχυρά στοιχεία συλλογικής ταυτότητας κι έχει κάθε λόγο να νιώθει υπερήφανη γι’ αυτά. Το απέδειξε μετά τα γεγονότα του πογκρόμ του 1990, επανήλθε στην ομαλότητα με την κυβέρνηση του αείμνηστου πρωθυπουργού της Ελλάδας Ανδρέα Παπανδρέου.

    Όσοι θεωρούν την εθνική συνείδηση και τη συλλογική μας ταυτότητα. «κουσούρι» κάνουν λάθος! Πολύ σοβαρό λάθος. Κι έρχονται σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειονότητα του λαού της Ροδόπης. Ο οποίος δεν διαπραγματεύεται ούτε την παράδοσή του, ούτε τον Πολιτισμό του, ούτε όλα όσα τον ενώνουν αιώνες τώρα.

    Η Ελευθερία μας και η Ελληνικότητά μας είναι αδιαπραγμάτευτα αγαθά κ. Στυλιανίδη!

    Νομίζω ότι θα ξανασκεφτείτε ποιο ψύχραιμα, θα ακυρώσετε την μεταφορά ψηφοφόρων, διότι αυτή η αντιδημοκρατική ενέργεια ίσως διχάσει το λαό της Ροδόπης, είναι κρίμα να επανέλθει η Ροδόπη στο κλίμα του 1990-1993. Η ευθύνη θα είναι δική σας και της κυβέρνησης Καραμανλή.
    D-Frida .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος1/10/09 11:49

    Φίλε ποτε ο Στυλιανίδης είδε κατάματα τα προβλήματα του λαού; Εδώ προτίμησε να χρηματοδοτήσει δυο ΑΕ το ΚΤΕΛ Ροδόπης με 200000 ευρω και με 20000 ευρω τον Πανθρακικό από το ταμείο των ΕΛΤΑ δηλ με δικά μας χρήματα για να πάρει ψήφους. Να πάει να τους βρει αυτοι οι βαρωνοι να τον βγάλουν βουλευτη. Εμεις η φτωχολογιά δεν τον ψηφίζουμε μας κοροιδεψε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. «Ρηξικέλευθη αγωνίστρια της δημοκρατίας»1/10/09 12:00

    Η Δημοκρατία απαιτεί το κράτος, δηλαδή η εξουσία, να ανήκει στον κυρίαρχο λαό. Εδώ είναι ο ρόλος του καθενός από εμάς. Το θέμα είναι τι κάνουμε και πώς πολιτευόμαστε και πως ψηφίζουμε. Μετά από ουσιαστική αυτοκριτική και κατανόηση του σωκρατικού «εν οίδα ότι ουδέν οίδα» οφείλουμε να αντιδρούμε συμμετέχοντας αφενός για να αποδείξουμε ότι δεν μας αρμόζει το μοιρολατρικό «κάθε λαός έχει την ηγεσία που του ταιριάζει» και αφετέρου για να εμποδίσουμε με τη δράση μας την ανάδειξη ή/και συντήρηση τυράννων.
    Η ουσία νομίζω ότι είναι αυτή. Πρώτα από όλα αυτογνωσία. Στη συνέχεια κάλεσμα σε δράση που θα εκφραστεί με δημοκρατικά μέσα (η ψήφος μας) στην αποχωρούσα παρούσα πολιτική συγκυρία, τουλάχιστον στη Ροδόπη, με στόχο την καλύτερη διαχείριση της κοινωνίας γιατί αυτό ακριβώς καλούμαστε να κάνουμε σε κάθε στιγμή (και με περισσή περίσκεψη την Κυριακή με την ψήφο μας), να διαχειριστούμε ορθά και συνετά την κοινωνία, το περιβάλλον, τον κόσμο που θα παραδώσουμε σε άλλους αφού εμείς είμαστε απλά περαστικοί. Θα έχουμε πετύχει πολλά αν έτσι βάλουμε ένα λιθάρι μόνο στον Παρθενώνα του σύγχρονου πολιτισμού μας.
    Ο αναχρονιστικός κ. Στυλιανίδης με τους μεταφερόμενους ψηφοφόρους του θα αλλοιώσουν το εκλογικό, με αποτέλεσμα την διαταραχή του κοινωνικού ιστού της Ροδόπης. Θα χάσουμε κι’ αυτά που έχουμε αγαπητοί φίλοι και φίλες. Προσοχή την ανικανότητά του για την επανεκλογή του ο κ. Στυλιανίδης την «ανέδειξε σε Εθνικό Θέμα», ως πότε σκλαβωμένοι στους αλλόφρονες πολιτικούς της δεξιάς.
    «Ρηξικέλευθη αγωνίστρια της δημοκρατίας»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Δάσκαλός σου Ευριπίδη"2/10/09 20:29

    Τον άρχοντα,τριών δει μεμνήσθαι:
    Πρώτον μεν, ότι ανθρώπων άρχει. Δεύτερον, ότι κατά νόμον άρχει. Τρίτον ότι.... ουκ εσαεί άρχει!
    "Δάσκαλός σου Ευριπίδη"

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Piazza del Popolo δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.