9.2.14

Ανθρώπινη πόλη για ΑμΕΑ η Κομοτηνή

Τα «σκήπτρα» της πιο προσβάσιμης πόλης στην Ελλάδα για άτομα με κινητικά προβλήματα διεκδικεί η Κομοτηνή χάρη στις σημαντικές προσπάθειες του Συλλόγου Ατόμων με Κινητικά Προβλήματα «Περπατώ», που σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, έχει φροντίσει για την απρόσκοπτη μετακίνηση όλων, ακόμη και με την αστική συγκοινωνία.
Το χαρακτηριστικό αυτό της πόλης μάλιστα, έκανε έναν 24χρονο παραπληγικό να εγκαταλείψει την Αθήνα, όπου ζούσε με την οικογένειά του και να εγκατασταθεί στην Κομοτηνή, διεκδικώντας την αυτονομία του. Ο Φάνης Παπαδημητρίου, από τον περασμένο Σεπτέμβριο, οπότε και εγκαταστάθηκε στην πόλη της Θράκης για να λάβει μέρος στο πρόγραμμα αυτόνομης διαβίωσης που υλοποιεί ο σύλλογος, είδε την πόλη σαν τον μικρό του «παράδεισο».
«Δεν έχω συναντήσει πουθενά στην Ελλάδα τέτοιου είδους προσβασιμότητα και μου φάνηκε απίστευτο, σαν παραμύθι» περιγράφει ο 24χρονος, ο οποίος αφού παρακολούθησε το 15νθήμερο πρόγραμμα του συλλόγου, πήρε την απόφαση να μετακομίσει. «Το είδα σαν απόδραση από τις απαράδεκτες συνθήκες που επικρατούν για τα άτομα με αναπηρία στην Αθήνα και οι γονείς μου με ενθάρρυναν σ’ αυτό. Άλλωστε, μ’ ενδιαφέρει πρωτίστως να διεκδικήσω την οικονομική και κινητική αυτονομία μου και να πάρω τη ζωή στα χέρια μου. Μάλιστα, στην κατεύθυνση αυτή, ψάχνω για δουλειά, μέσω του ΟΑΕΔ» λέει ο κ. Παπαδημητρίου.
Ήδη, ο νεαρός έχει εγκατασταθεί σε ένα διαμέρισμα διαμορφωμένο έτσι ώστε να μπορεί να κινείται άνετα με το καρότσι του, έχοντας συγκάτοικο έναν φοιτητή των ΤΕΦΑΑ που γνώρισε στη διάρκεια του προγράμματος αυτόνομης διαβίωσης και ο οποίος τον βοηθάει σε κάποιες ανάγκες του καθώς, λόγω της αναπηρίας, δεν έχει την πλήρη ικανότητα εξυπηρέτησης.

Η πιο προσβάσιμη πόλη στην Ελλάδα
Καταλυτικός πάντως για την απόφασή του να μετακομίσει στην Κομοτηνή, όπως παραδέχεται, ήταν ο ρόλος του Συλλόγου «Περπατώ» ο οποίος ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2002 από μία παρέα ατόμων με αναπηρία, φίλων και συγγενών τους. Μέχρι σήμερα, μετράει περίπου 300 μέλη με κινητική αναπηρία καθώς επίσης και 150 ενεργούς εθελοντές, ενώ από το 2005 εκπαιδεύει φοιτητές Κοινωνικής Διοίκησης Κατεύθυνσης Κοινωνικής Εργασίας. Το 2003, ο Σύλλογος εντάχθηκε στο Εθνικό Μητρώο Φορέων Ιδιωτικού Τομέα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που παρέχουν υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας και στο Ειδικό Μητρώο Εθελοντικών μη Κυβερνητικών Οργανώσεων του τότε Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας.
«Πρόθεση του Συλλόγου από την απαρχή λειτουργίας του, ήταν η προσβασιμότητα στην πόλη. Με ενέργειές του και με την υποστήριξη της τοπικής αυτοδιοίκησης, στην Κομοτηνή έχουν τοποθετηθεί παντού ράμπες, τις οποίες οι οδηγοί σέβονται και έχουν μάθει να μην παρκάρουν. Επιπλέον, τα αστικά λεωφορεία έχουν ράμπες που χρησιμοποιούνται από άτομα με κινητικά προβλήματα και, γενικότερα, έχουμε καταφέρει να ευαισθητοποιήσουμε στο θέμα αυτό την τοπική κοινωνία» εξηγεί η κοινωνική λειτουργός του Συλλόγου Βασιλική Χατζοπούλου.
Συμπλήρωσε δε, ότι ο Σύλλογος διαθέτει και δικό του, ειδικά διαμορφωμένο όχημα, για να εξυπηρετεί και τις ανάγκες ατόμων με αναπηρία εκτός νομού. Ακόμη, οι παραλίες έχουν γίνει προσβάσιμες με την τοποθέτηση ειδικής ράμπας και όποιος το επιθυμεί, μπορεί να χρησιμοποιήσει τα ειδικά ποδήλατα που διαθέτει ο Σύλλογος, στα οποία «κουμπώνουν» τα αναπηρικά αμαξίδια, για να μετακινηθεί γρήγορα και χωρίς συνοδό στην πόλη!

8 σχόλια:

  1. Ανώνυμος9/2/14 12:12

    Ωστόσο κάποιοι μιλάνε ακόμα για ...Καλκούτες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος9/2/14 14:36

    Η Κομοτηνή ως η πιο προσπελάσιμη πόλη της Ελλάδας για ΑμεΑ δεν είναι έργο Πετρίδη. Η αλήθεια να λέγετε. Οι ράμπες έγιναν επί θητείας Βαβατσικλή και ο ποδηλατόδρομος (που δεν ξέρουμε πότε θα τελειώσει) είναι έργο και όραμα του Δημήτρη Κοτσάκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος10/2/14 00:11

      ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΠΕΚΟΥΛΑ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΠΛΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ. ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΩ ΤΑ ΕΞΗΣ:
      Α) ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟ:
      1) Η ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΕΓΙΝΕ ΕΠΙ ΚΟΤΣΑΚΗ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΡΙΟ ΤΟΥ 2010.
      2) Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΟ ΕΣΠΑ ΕΓΙΝΕ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 2012 http://et.diavgeia.gov.gr/f/pamth/ada/%CE%92%CE%9F%CE%A7%CE%A17%CE%9B%CE%92-7%CE%A8%CE%A0
      3) ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ (ΟΧΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ) ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΗΣ ΤΟΥ.ΜΕΤΑ ΑΡΧΙΣΕ ΚΑΙ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΣΗΜΕΡΑ.
      4) Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ. ΟΛΟΙ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΤΙ ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ ΜΕ ΓΡΗΓΟΡΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ.
      Β) ΕΠΙΣΗΣ ΤΗΝ ΤΡΙΕΤΙΑ 2011-2013 ΕΓΙΝΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΡΓΑ ΕΣΠΑ ΠΟΥ ΒΕΛΤΙΩΣΑΝ ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ Α.Μ.Ε.Α. ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ:
      1)ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΟΔΩΝ ΗΠΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΟΔΟΙ ΗΡΟΔΟΤΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΥ, ΚΑΘΕΤΗ ΣΤΗ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΚΑΙ ΣΕΦΕΡΗ). Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΕΓΙΝΕ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ ΤΟΥ 2011 ΚΑΙ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑ.
      http://et.diavgeia.gov.gr/f/pamth/ada/4%CE%915%CE%9D7%CE%9B%CE%92-9%CE%992
      2) ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ. Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΕΓΙΝΕ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2011 ΚΑΙ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑ.
      http://et.diavgeia.gov.gr/f/pamth/ada/4%CE%918%CE%A57%CE%9B%CE%92-%CE%9D%CE%9E%CE%96
      3) ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΕΩΝ ΣΤΗ ΝΕΑ ΜΟΣΥΝΟΥΠΟΛΗ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ
      ΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ. Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΕΓΙΝΕ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2012. ΥΛΟΠΟΙΕΙΤΑΙ.
      http://et.diavgeia.gov.gr/f/pamth/ada/%CE%924%CE%A4%CE%A77%CE%9B%CE%92-1%CE%98%CE%A6
      4) ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ (ΟΔΟΙ ΠΑΡΑΣΙΟΥ, ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗ, ΠΟΥΡΝΑΡΑ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΒΕΜΠΟ). Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 2013 ΚΑΙ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑ.
      http://et.diavgeia.gov.gr/f/pamth/ada/%CE%92%CE%95%CE%A5%CE%977%CE%9B%CE%92-%CE%99%CE%A1%CE%A9
      5) ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ 4 ΠΑΡΑΠΩΝΩ ΕΡΓΑ ΣΥΝ ΤΟΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟ : 5.571.615Ε.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος10/2/14 18:23

      ΔΗΛΑΔΗ ΡΕ ΦΙΛΕ Ο ΠΕΤΡΙΔΗΣ ΤΟ ΕΙΧΕ ΣΤΟ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟ 2010?ΘΑ ΜΑΣ ΤΡΕΛΑΝΕΤΕ ΤΕΛΕΙΩΣ?ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ ΝΑ ΠΕΙΤΕ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΚΟΤΣΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΟΛΟ ΑΥΤΟΣ? ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος11/2/14 16:46

      ΤΟ ΟΤΙ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΕΠΙ ΚΟΤΣΑΚΗ ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΛΕΜΕ ΑΦΟΥ ΓΡΑΦΟΥΜΕ: ΄΄1) Η ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΕΓΙΝΕ ΕΠΙ ΚΟΤΣΑΚΗ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΡΙΟ ΤΟΥ 2010.΄΄

      ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ 2 ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ:
      ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΟΡΑΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟ ΟΡΑΜΑ. ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ.

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος9/2/14 14:38

    ekloges erxode ola ..ok sas xanathimithikame posoi apo to ΔΣ toy perpato simetexete stin topiki aytidioikisi ,...krima giati pragmatika apo to 2003 mesa apo tis dikes sas ebiries pragmatika kanate pragramata bebea na nai kala o megas koylis taxildaris poy to stirixe (gia toys gnostoys logoys) ayto to prin tis ekloges na thimaste to kinoniko statoys dil ......kai diigodas na xame na legame ,,,giati re pedia ta isopedonete ola giati?????????gia toys psifoys pali?????????????????????????????????????????????????brikate allo simeoforo tora perase h doxa toy alex???????eytixos exoyme kali mnini ke xeroyme kala poios giati ta xekinisan ola ayta ke fisika ti kerdisan bebea mazi toys ke ligoi eklektoi .....opos pada !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ade ke me ti niki !!!!! ola gia tie ekloges pali !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος9/2/14 16:53

    Ε τότε ο Πετριδης τι έκανε στα 3.5 χρόνια και μας κουνιέται και θέλει να επανεκλεγει δήμαρχος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος9/2/14 18:58

    Ως τακτικός επισκέπτης της πόλης, αφού εργάζομαι και στην Κομοτηνή, νομίζω πως μπορώ να καταθέσω και εγώ την άποψή μου. Όλα αυτά τα έργα αστικής ανάπλασης που έγιναν και γίνονται στην Κομοτηνή αλλά και σε άλλες πόλεις της χώρας, αποτελούν δράσεις προόδου και αναβάθμισης της ποιότητας ζωής. Ευτυχώς για όλους μας που υπάρχουν τα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά σχήματα (όπως το ΕΣΠΑ) στα οποία τα έργα αυτά είναι επιλέξιμα και προκρινόμενα. Αν περιμέναμε από τους πολιτικούς μας ταγούς τέτοιες πρωτοβουλίες μάλλον δεν θα τα βλέπαμε να υλοποιούνται ποτέ. Το πρόβλημα ξεκινά από το γεγονός πως αυτά τα έργα (ποδηλατόδρομοι, ράμπες κτλ) επιβάλλεται να συνοδεύονται από αυστηρή αστυνόμευση της παράνομης στάθμευσης, ακριβή-αποθαρρυντική ελεγχόμενη στάθμευση επί της οδού, αποτελεσματικές,πυκνές και φθηνές αστικές συγκοινωνίες και αυστηρό ωρολόγιο πρόγραμμα εφοδιασμού των καταστημάτων. Όπως διαπιστώνετε η κατασκευή των έργων απαιτεί πόρους, ενώ τα υποστηρικτικά μέτρα απαιτούν πολιτική βούληση. Δυστυχώς αυτοί που πρέπει να την επιδείξουν αδιαφορούν. Την Παρασκευή ήμουν και πάλι στην Κομοτηνή και είδα τουλάχιστον 5 αυτοκίνητα παρκαρισμένα μπροστά σε ράμπες ή πάνω σε πεζοδρόμια. Φυσικά οι οδηγοί τους θαυμάζουν τις πόλεις του εξωτερικού που επισκέπτονται, αλλά στα καθ' ημάς πράττουν νεοελληνικώς ωχαδελφικά. Ας είναι, η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία (ή μήπως δεν πεθαίνει ποτέ?).

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Piazza del Popolo δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.