Συλλογή υπογραφών ξεκίνησαν οι
επαγγελματίες της Κομοτηνής, οι οποίοι διαμαρτύρονται για την κατασκευή του
ποδηλατοδρόμου στην πόλη, ενώ παράλληλα έχουν αναθέσει σε δικηγόρο την υπόθεση,
ώστε να προβεί σε ασφαλιστικά μέτρα εναντίον της δημοτικής αρχής. Σε επιστολή
τους τονίζουν:
«Οι ποδηλατόδρομοι
κατασκευάζονται για να διευκολύνουν την κίνηση όσων πολιτών κυκλοφορούν με
ποδήλατα διανύοντας κυρίως μεγάλες αποστάσεις όχι όμως για να νεκρώσουν το
εμπορικό κέντρο της πόλης.
Κατά την πρωτοφανή οικονομική
κρίση που βιώνει η Ελλάδα έρχεται να επιδεινώσει την οικονομία της Κομοτηνής η
κατασκευή ποδηλατοδρόμου μέσα στο βασικό εμπορικό κέντρο της πόλης που είναι οι
δρόμοι Ορφέως και Δημοκρίτου με 120 εμπορικές επιχειρήσεις και 500 και πλέον
εργαζομένους, δίνοντας τη χαριστική βολή στις προσπάθειες της επιβίωσής τους.
Είναι εύλογο και λειτουργικό οι
ποδηλατόδρομοι να κατασκευάζονται περιφερειακά διευκολύνοντας την πρόσβαση των
ποδηλατιστών στο κέντρο των πόλεων.
Στην Κομοτηνή μας όμως, για
λόγους αγνώστους προς το παρόν, η κατασκευή σχεδιάστηκε μέσα στο εμπορικό
κέντρο θίγοντας πλήρως ουσιώδη επαγγελματικά δικαιώματα για την λειτουργία και
την ύπαρξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων προκαλώντας άμεσες επιπτώσεις
καταστροφής.
Οι λεπτομέρειες του σχεδιασμού
του ποδηλατόδρομου ήταν άγνωστες στο ευρύ κοινό της πόλης και κυρίως στου
ενδιαφερομένους, όταν δημοσιεύματα με γενικά στοιχεία ενημέρωναν τους πολίτες
την ένταξη στο ΕΣΠΑ της κατασκευής του έργου αυτού στην Κομοτηνή.
Η γνώση λεπτομερειών του
σχεδιασμού του ποδηλατόδρομου έγινε γνωστή προ 2 μηνών περίπου όταν άρχισε η
κατασκευή του έργου σε κάποιους δρόμους (Ν. Ζωΐδου και Ηροδότου).
Κατασκευή που φτάνοντας σχεδόν
στο τελείωμά της έκανε σαφέστατες τις δυσμενείς επιπτώσεις στη λειτουργία των
εμπορικών καταστημάτων, αλλά και στους κατοικούντες στις περιοχές αυτές,
αντιγράφοντας ουσιαστικά τις ολέθριες επιπτώσεις και άλλων πόλεων όπου
κατασκευάστηκαν πεζόδρομοι που τελικά λειτουργούν, σε πολλές περιπτώσεις, ως
parking.
Οι 300 θέσεις στάθμευσης που
εξυπηρετούν τους μονίμους κατοίκους της περιοχής, με την κατασκευή
ποδηλατοδρόμου θα μειωθούν στις 70 θέσεις στάσης για ώρες λειτουργίας των
καταστημάτων και στο τέλος ωραρίου οι θέσεις αυτές θα είναι θέσεις στάθμευσης.
Η κυκλοφοριακή ροή της Ορφέως και
Δημοκρίτου εξυπηρετεί και τις λειτουργικές ανάγκες και των καταστημάτων των
γύρο πεζοδρόμων (Ερμού, Βενιζέλου, πλατεία). Λαμβάνοντας υπόψη τα
προαναφερόμενα τονίζουμε προς πάσα κατεύθυνση ότι θα αγωνιστούμε για την
διαφύλαξη του χαρακτήρα της Κομοτηνής ως πόλης ανοικτής στη λειτουργικότητά της
και προσβάσιμης σε όλους τους κατοίκους της.
Άλλωστε η ελευθερία της
μετακίνησης και της ανεμπόδιστης ανάπτυξης στις επαγγελματικές δραστηριότητες
είναι κατοχυρωμένα συνταγματικά δικαιώματα και ο περιορισμός τους είναι
παράνομος. Υποχρέωσή μας είναι να διαφυλάξουμε όλα αυτά με κάθε νόμιμο τρόπο».
Δήμαρχε οι πρωτεύοντες οδικοί άξονες είναι παγκόσμια πρωτοτυπία της Κομοτηνής να χρησιμεύουν και ως ποδηλατοδρόμοι! Ένας αρχιτέκτονας πρώην δήμαρχος και ένας τοπογράφος νύν δήμαρχος μπερδέψανε το σώβρακο με το λάστιχο σε ότι αφορά τους ποδηλατοδρόμους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ούτε είναι αιτιολογία : Ας κλείσουν τα φαρμακεία και τα ιατρεία αφού θα ικανοποιηθούν οι δυο τρεις δεκάδες ποδηλάτες της Κομοτηνής. Ούτε σε καυγά δεν λέγονται αυτά κ. δήμαρχε Σύνελθε κ. δήμαρχε όσο είναι καιρός.
Καμία θέση στάθμευσης στο κέντρο, και οι 70 πολλές είναι. Αστυνόμευση απο την Δημοτική Αστυνομία. Όχι οχήματα στην πλατεία, πεζόδρομοι μόνο για τους πεζούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι οι κάτοικοι του κέντρου, που είναι "φορτωμένο" με πολλές πολυκατοικίες εκτός από τα καταστήματα, δέν δικαιούνται να έχουν θέσεις στάθμευσης; Θα πάμε στα ...χωριά τα αυτοκίνητά μας; Κύριε Δήμαρχε και αρμόδιοι αντιδήμαρχοι απαντήστε μας. Και μήν πείτε και σε μας "ας κλείσουν και μερικά... σπίτια".!!!!!Σε μας που κάτοικοι και επαγγελματίες ζουν στο ¨"Βαρούσι" και το αγαπούν από τους παππούδες μας ακόμα!!!!
ΔιαγραφήΟσοι δεν θελετε ποδηλατοδρομο να πατε στα χωρια σας.Ετσι μαθατε,κοντα στα κατσικακια και στα γουρουνακια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολυ δημοκρατικη απαντηση, καλυτερα στα κατσικακια και στα γουρουνακια στο χωριο,παρα στους ¨"γαϊδαρους" και στις ¨κοτες" της πολης, (αν και δεν μου φταινε τα ζωακια). Παντα στην Ελλαδα πριν γινει κατι ολοι γκρινιαζουμε οταν ομως γινει μετα το απολαμβανουμε. Ας κανουμε λιγη υπομονη.
ΔιαγραφήΣε όλον τον κόσμο οι ποδηλατόδρομοι δημιουργούνται έτσι ώστε να εξυπηρετούνται με ασφάλεια οι κάτοικοι των γειτονιών-δορυφόρων να προσεγγίσουν το κέντρο, χωρίς φυσικά να δημιουργούν προβλήματα στη λειτουργία του, ούτε να επιβαρύνουν την κυκλοφορία των οχημάτων και των πεζών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμείς στην Κομοτηνή μας, είμαστε για βραβείο Γκίνες.
Αντί να συνδέσουμε την Ρέμβη, τον Σταθμό, το Νοσοκομείο, το Πανεπιστήμιο με το κέντρο καταφέρνουμε να μην εξυπηρετούμε τους δημότες των γειτονιών αυτών , να επιβαρύνουμε την κοινωνική ζωή των κατοίκων του κέντρου , να καταστρέφουμε την στοιχειώδη εξυπηρέτηση των καταστηματαρχών , χωρίς να εξασφαλίζουμε την ασφαλή μετακίνηση των ποδηλατών. Γιατί άραγε;
Ακόμα δεν ήρθε ο καιρός να δημιουργούμε επιτέλους χωρίς να καταστρέφουμε και να αδιαφορούμε για την ικανοποίηση των στοιχειωδών και αυτονόητων συνθηκών διαβίωσης των δημοτών ;
"Ποδηλάτισσα"
Ούτε εγώ συμφωνώ απόλυτα με το σχεδιασμό του πρώην δημάρχου, αλλά σε όλο τον κόσμο τσα κέντρα, στα ευρύτερα κέντρα των πόλεων όχι απλώς γίνονται ποδηλατόδρομοι, αλλά πεζοδρομούνταί. Δηλαδή θα πρέπει να γίνει ή κυκλικός δακτύλιος ή κάθετοι; Και τα δύο πρέπει να γίνουν. Γιατί στην Κομοτηνή πρέπει όλοι να παρκάρουν στο κέντρο; Και τα δικαιώματα των καταστηματαρχών προστατεύονται με το να παρκάρουν όλη μέρα τα αυτοκίνητά τους και μετά να διπλοπαρκάρουν από πάνω οι πελάτες; Από το μεγαλύτερο μέρος της πόλης φτάνεις στο κέντρο της περπατώντας σε 10 λεπτά το πολύ. Αντί οι καταστηματάρχες να δουν ότι διευρύνεται ο ζωτικός τους χώρος, θέλουν διπλοπαρκαρίσματα. περίεργη οπτική για την αστική ανάπτυξη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜικροπολιτική ρουχαλάκηδων και παπουτσάκηδων ακόμα μια φορά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως προσωπικά εγώ, αυτό πρώτη φορά το βλέπω. είναι δυνατόν να γίνει κάτι καλο σ' αυτή την πόλη και να μην "σκοτώσουμε"; Περπατάς στην αγορά με το κατοτσάκι σου και το μωρό σου απο το πεζοδρόμειο και στην μέση του πεζοδρομίου ξεφυτρώνει μια κολώνα, ή ένα δέντρο και σε αναγκάζει να κατέβεις στον δρόμο, μέσα απο αυτοκίνητα που δεν μπορείς να περάσεις γιατί δεν χοράει το καρότσι απο τα παρκαρισμένα και πάς πίσω μπρός σαν τον χαζό. Αναγκάζεσαι να κατέβεις στον δρόμο βάζοντας σε κίνδυνο την ζωή του μωρού σου, γιατί πρώτα αυτό θα κατεβάσεις στον δρόμο ( όσες είναι μητέρες καταλαβαίνουν και ξέρουν πολύ καλά τι εννοώ) και ανεβαίνεις πάλι το πεζοδρόμιο μέχρι το επόμενο εμπόδιο που θα συναντήσεις και...έχει ο θεός. Και αν μη τι άλλο το μόνο θετικό που έχει αυτή η πόλη είναι οτι σε πολλά πεζοδρόμια υπάρχουν ράμπες για να ανεβοκατεβαίνουν καρότσια-πεζοί- άτομα με ειδικές ανάγκες - ποδήλατα. Και έρχονται οι περίφημοι μαγαζάτορες και όλοι οι άλλοι οδηγοί και κλείνουν την ειδική αυτή ράμπα. Και πάλι εσύ με το καρότσι, να το κατεβάσεις στον δρόμο, ανάμεσα στα αυτοκίνητα, να βάλεις πάλι την ζωή του παιδιού σε κίνδυνο λές και τα πεζοδρόμια δεν φτιάχτηκαν για τους πεζούς. Σα δεν ντρεπόμαστε λέω εγώ. να μην κατέβεις κύριε μαγαζάτορα με το αυτοκίνητο γιατί απ' ότι κατάλαβα την πάρτυ σου σκέφτεσαι. Γιατί αυτός που θα βγεί στην αγορά δεν θα πτοηθεί απο τον ποδηλατόδρομο πίστεψε με ή απο την έλλειψη θέσης πάρκινγκ.
ΑπάντησηΔιαγραφή