Έναν χρόνο μετά τις
αυτοδιοικητικές εκλογές και τη διαμόρφωση του νέου διοικητικού χάρτη της χώρας
στο πρότυπο του «Καλλικράτη», ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης
Άρης Γιαννακίδης κάνει έναν απολογισμό του νέου θεσμού.
Παραθέτουμε τις απαντήσεις του,
που αφορούσαν την προσαρμογή του στα νέα δεδομένα, τη μεταφορά πόρων και
αρμοδιοτήτων στις νέες δομές, τους αναπτυξιακούς στόχους, που τέθηκαν, αλλά και
τον τρόπο αντιμετώπισης των βασικών ζητημάτων, που αφορούν την καθημερινότητα
του πολίτη.
Στις απαντήσεις του Περιφερειάρχη
κυριαρχεί, όπως ήταν αναμενόμενο, η «πρόκληση» της αντιμετώπισης της
οικονομικής κρίσης.
«Ο Καλλικράτης δεν μπορεί να
λειτουργήσει σε πλήρη ανάπτυξη, καθώς, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, η
μεταφορά αρμοδιοτήτων στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης δεν συνοδεύτηκε
από τους ανάλογους πόρους», τονίζει ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης,
Αριστείδης Γιαννακίδης.
«Η ιδέα της ισχυρής και
ανεξάρτητης, από την κεντρική εξουσία, περιφερειακής αυτοδιοίκησης ήταν ένα
όραμα για τους αυτοδιοικητικούς που θα μπορούσε να πάρει σάρκα και οστά μέσα
από τον Καλλικράτη. Δυστυχώς, ο αρχικά ελκυστικός, για την περιφερειακή
ανάπτυξη και αποκέντρωση των υπηρεσιών, Καλλικράτης, στη μέση μίας έντονης
οικονομικής κρίσης, εκτυλίχθηκε σε ένα νέο μόρφωμα που δεν μπορεί να
λειτουργήσει σε πλήρη ανάπτυξη, γιατί οι αρμοδιότητες δεν συνοδεύτηκαν από τους
ανάλογους πόρους.
Παράλληλα, υπήρξαν προβλήματα,
κατά την εφαρμογή του στην κατανομή ρόλων ανά διεύθυνση γιατί δεν έγινε η
σχετική προετοιμασία για τη μετάβαση από την εποχή του διορισμένου
περιφερειάρχη σ' αυτήν του αιρετού», τονίζει. Σημειώνει, ωστόσο, ότι «οι
δυσλειτουργίες είναι αναμενόμενες και πλέον, έχουμε βρει τον βηματισμό μας».
Αναφορικά με τη χρηματοδότηση
λέει: «Εμείς κάνουμε τη δουλειά μας βλέποντας την κρίση όχι ως το τέλος αλλά ως
την απαρχή για ένα νέο ξεκίνημα. Τα χρηματοδοτικά εργαλεία, που διαθέτουμε,
όπως το ΠΕΠ ΑΜ-Θ, μπορούν να ενεργοποιήσουν τα ανακλαστικά μας σε πολιτικό
επίπεδο και μαζί με τεχνοκράτες, αυτοδιοικητικούς των δήμων, αλλά και πολίτες
με όραμα, να σχεδιάσουμε την επόμενη μέρα».
Για τους αναπτυξιακούς στόχους ο
κ. Γιαννακίδης χαρακτηρίζει το ΕΣΠΑ ως «εξαιρετικά σπουδαίο χρηματοδοτικό
εργαλείο» και συμπληρώνει: «Είναι τύχη αγαθή το ότι οι συνεργάτες μας στη
διαχειριστική Αρχή της περιφέρειας έχουν καταφέρει ένα τεράστιο έργο εντάξεων
και χρηματοδοτήσεων τα αποτελέσματα των οποίων θα είναι σύντομα ορατά».
Αναφερόμενος στο ζήτημα της
Ελεύθερης Οικονομικής Ζώνης (ΕΟΖ), λέει ότι προέκυψε ως πρόταση που αναπτύχθηκε
μέσα από τις διαδικασίες του «Χρηματοοικονομικού Φόρουμ Θράκης» σαν ευκαιρία
αναπτυξιακή για την περιφέρειά και με στόχο την κινητροδότηση επενδυτών και την
αλλαγή του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Για τα προβλήματα της
καθημερινότητας δηλώνει αισιόδοξος, καθώς σε εύλογο χρονικό διάστημα η
περιφέρεια θα διαθέτει ένα ολοκληρωμένο σύστημα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων,
που θα ανταποκρίνεται στις μελλοντικές ανάγκες.
Αναφορικά με την επένδυση των
χρυσωρυχείων στον Έβρο, εκφράζει την αντίθεσή του, υποστηρίζοντας ότι «η
επένδυση αυτή απειλεί το μοντέλο βιώσιμης και αυτοτροφοδοτούμενης ανάπτυξης που
έχουμε σχεδιάσει και το οποίο θα αξιοποιεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της
περιοχής μας και θα την τοποθετεί στο επίκεντρο της νέας γεωγραφίας και της
νέας οικονομίας».
Σχόλιο στο Δημόσιος Μεταλλευτικός Χώρος (Δ.Μ.Χ.) Καλλυντηρίου από ΑχιλλέαςΠαρασκευή, 28 Οκτωβρίου 2011 11:22 πμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚυρίες και κύριοι
Αρμόδιοι Υπηρεσιακοί παράγοντες
Διαρκώς θεσπίζετε κανόνες χωρίς να υπάρχει έλεγχος της ορθης τήρησης των ηδη θεσπισμένων. Οι Δημόσιες Υπηρεσίες διαρκώς υπολείπονται της δυνατότητας ελέγχων σε όλους τους τομείς .
Σήμερα στην Ροδόπη γίνονται ελλειπείς έλεγχοι στα τρόφιμα (πολλά εισαγονται παράνομα (κατά πλήθος ποιότητα γιατι δεν πληρουν τις δεσμέυσεις ασφαλείας) και απο την Τουρκία. Αποκρύπτονται απο το κοινό τα αποτελέσματα των μετρήσεων ποιότητας των υπογειων υδάτων. Δεν υπάρχει ιστοσελίδα και αρχείο όπου διαφυλάσονται τα ιδια τα δείγματα απο αυτά που προερχονται οι μετρήσεις όπως εχει καθηκον να κανει καθε υπηρεσία.Τα δειγματα πετιονται για να μην υπάρχουν στοιχεία.
Υπάρχει επαχθείς και στρεβλή νομοθεσία σχετικά με το τι ειναι Δασική εκταση. Εκτασεις εδω και 50 χρονια καλλιεργούμενες (επιδοτούμενες) χαρακτηρίζονται δασικές και εσείς με μιας θελετε να απαλείψετε πραγματικά Δασικές εκτασεις και να τις δώσετε ετσι με ανταλλαγή χρήματος σε εταιρείες τις οποιες δεν ειναι σε θεση να ελέγξουν οι αρμόδιες Υπηρεσίες.
Δεν μπορουμε να περασουμε την ζωή μας ελέγχοντας την διαρκή μη τηρηση των νομων . Μας απομένει μονο να μεταναστεύσουμε εμεις ή τα παιδια μας.
Πρώτα να θεσπίσετε τακτικούς ελέγχους ΚΑΘΕ ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ σε όλα τα αγαθά ποσοτικούς και ποιοτικούς. Αφηστε να περασει ενα ευλογο χρονικο διαστημα ωστε να εμπεδοθεί στους κατοικους και κυρίως στους ρυπαίνοντες το αίσθημα ελεγχου Και μετα ξεκινηστε τις διαδικασίες αυτες που πατε να επιβαλετε.
Συνεπως δεν ειμαστε κατα της αναπτυξης αλλά κατα της βιαστικής επιβολής νέων παρεμβασεων χωρίς τις δομές να λειτουργούν .
Υπάρχουν φωτογραφίες με ρύπανση σε ολους τους Ορεινους δήμους της Ροδόπης. Κανεις δεν ελέγχει αυτη την ρυπανση και το σπουδεότερο κανεις δεν σταματά την ρύπανση. Με το να βαλετε ενα προστιμο δεν γινεται τιποτα . Πρέπει να βεζετε ενα πρόστιμο καθε μερα διατήρισης. Τωρα που ειστε κοινωνοί των θιγομενων παρακαλώ να ενεργήσετε.
Σας ευχαριστω
No comment
http://www.opengov.gr/minenv/?p=3045#comments