Κατά την τελετή εγκαινίων για τους νέους φωτεινούς σηματοδότες στον κόμβο του εμπορικού κέντρου Cosmopolis, ακούσαμε και διαβάσαμε από τον αντιδήμαρχο των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου κ. Τσαλικίδη, ότι εγκαθίσταται στην Κομοτηνή και θα τεθεί σε λειτουργία στο συγκεκριμένο σταυροδρόμι ένα πρωτοποριακό σύστημα αντίστροφης μέτρησης του χρόνου αναμονής. Γιατί αυτό; Σύμφωνα πάντα με τον αντιδήμαρχο και τις δηλώσεις του στην εφημερίδα «ο Χρόνος» στις 16 Ιανουαρίου 2008, για την ασφαλέστερη διέλευση των αυτοκινήτων και την αποφυγή προστίμων και ατυχημάτων ανάμεσα στα οχήματα [διάβασε εδώ]. Μια μέρα μετά και με δηλώσεις του στην ίδια εφημερίδα ο κ. Τσαλικίδης συμπληρώνει ότι μ’ αυτό το πρωτοποριακό σύστημα που εφαρμόζεται μόνο στην περιοχή μας, θα αποφεύγονται και τα κορναρίσματα και η ηχορύπανση! [διάβασε εδώ]
Δυστυχώς δεν διαβάσαμε και δεν ακούσαμε πουθενά από κανένα στόμα πολιτικού, για την ασφάλεια των πεζών. Στα μεγαλεπήβολα «εγκαίνια» των φωτεινών σηματοδοτών που είχαν δημοπρατηθεί ΚΙ ΑΥΤΑ από την προηγούμενη δημοτική αρχή της «Νέας Πορείας», δεν έχει γίνει μελέτη για την ασφάλεια των χιλιάδων επισκεπτών του συγκεκριμένου εμπορικού κέντρου. Το «πρωτοποριακό σύστημα» που εφαρμόζει ο Δήμος Κομοτηνής υπάρχει εδώ και τρεις δεκαετίες στις χώρες του λεγόμενου πρώην «ανατολικού μπλοκ», από το 1977 (δες τις φωτογραφίες) και η ιδέα ανήκει σε τεχνικούς της πρώην Τσεχοσλοβακίας. Δεν εφαρμόστηκε στις δυτικές χώρες λόγω της μη ασφάλειας των πεζών, αφού στην έκθεση που συντάξανε Γερμανοί επιστήμονες (η χώρα με τα λιγότερα ατυχήματα) οι οποίοι ασχολούνται με την κυκλοφοριακή αγωγή και τις συγκοινωνίες αναφέρεται: «…Όταν διέρχεται ένα όχημα πλησιάζοντας τα φανάρια σε απόσταση 100 μέτρων και ο οδηγός του διακρίνει στο κόκκινο φανάρι ότι μένουν μόνο 2 ή 3 δευτερόλεπτα για να γίνει αυτό πράσινο, τότε αναγκάζεται να επιταχύνει το όχημα του, αυξάνοντας τον κίνδυνο για τους πεζούς που περνούν τις διαβάσεις…».
Προσέχουμε όταν κάνουμε δηλώσεις και…εγκαίνια!
Οι φωτογραφίες είναι από δρόμο του γειτονικού Κίρτζαλι της Βουλγαρίας…
Δυστυχώς δεν διαβάσαμε και δεν ακούσαμε πουθενά από κανένα στόμα πολιτικού, για την ασφάλεια των πεζών. Στα μεγαλεπήβολα «εγκαίνια» των φωτεινών σηματοδοτών που είχαν δημοπρατηθεί ΚΙ ΑΥΤΑ από την προηγούμενη δημοτική αρχή της «Νέας Πορείας», δεν έχει γίνει μελέτη για την ασφάλεια των χιλιάδων επισκεπτών του συγκεκριμένου εμπορικού κέντρου. Το «πρωτοποριακό σύστημα» που εφαρμόζει ο Δήμος Κομοτηνής υπάρχει εδώ και τρεις δεκαετίες στις χώρες του λεγόμενου πρώην «ανατολικού μπλοκ», από το 1977 (δες τις φωτογραφίες) και η ιδέα ανήκει σε τεχνικούς της πρώην Τσεχοσλοβακίας. Δεν εφαρμόστηκε στις δυτικές χώρες λόγω της μη ασφάλειας των πεζών, αφού στην έκθεση που συντάξανε Γερμανοί επιστήμονες (η χώρα με τα λιγότερα ατυχήματα) οι οποίοι ασχολούνται με την κυκλοφοριακή αγωγή και τις συγκοινωνίες αναφέρεται: «…Όταν διέρχεται ένα όχημα πλησιάζοντας τα φανάρια σε απόσταση 100 μέτρων και ο οδηγός του διακρίνει στο κόκκινο φανάρι ότι μένουν μόνο 2 ή 3 δευτερόλεπτα για να γίνει αυτό πράσινο, τότε αναγκάζεται να επιταχύνει το όχημα του, αυξάνοντας τον κίνδυνο για τους πεζούς που περνούν τις διαβάσεις…».
Προσέχουμε όταν κάνουμε δηλώσεις και…εγκαίνια!
Οι φωτογραφίες είναι από δρόμο του γειτονικού Κίρτζαλι της Βουλγαρίας…
Να προσθέσω ότι σε φωτεινούς σηματοδότες ο χρόνος αναμονής και αντίστροφης μέτρησης προστήθετε πλέον στον σηματοδότη των πεζών και όχι σε αυτόν της κυκλοφορίας οχημάτων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρόσφατο παράδειγμα ο Δ. Θεσσαλονίκης με το φανάρι επί τις Β. Όλγας στο ύψος της Αιγαίου κοντά στην Καλαμαριά.
Ορίστε και η αποδειξη: http://img521.imageshack.us/img521/4104/21122007001kv0.jpg