3.8.07

Έννοιες...αγνώστου ταυτότητας

Δυο λέξεις: ελαφρά όπλα. Τι είναι αυτά; Είναι οποιοδήποτε φορητό όπλο. Από μαχαίρι έως αντιαρματικό πολυβόλο. Από πιστόλι έως όλμο. Από τόξο έως ρουκέτες. Ότι, δηλαδή, δύναται να κουβαληθεί από έναν άνθρωπο.
Και μπορεί να μην είμαι small weapons' expert σαν το Rambo, αλλά μ' αρέσουν τα άτιμα... Ιδίως τα πιστόλια. Δεν ξέρω γιατί, αλλά μου άρεσαν από μικρό. Έβλεπα, βλέπετε, πολύ... Hawaii five-0, και να τ' αποτελέσματααααα…Από 8 χρονών κυκλοφορούσα με σακάκι, θηκάκι κρεμάμενο από τον ώμο, και περίστροφα κροτίδων (εκείνα τα ωραία με τα «βελανίδια» που παίζαμε μικροί και τα απαγόρευσαν τώρα οι υποχόνδριοι, αφού είδαν τι μεγάλη ζημιά πάθαμε όλοι εμείς οι fans).
Που να ήξερε ο πιτσιρίκος (η αφεντομουτσουνάρα μου) τότε, ότι κάποια μέρα θα αγόραζε αληθινά όπλα με την ίδια ευκολία που ως 8-χρονος αγόραζε αυτά ψεύτικα με τα «βελανίδια» και με ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ μάλιστα ευκολία από ότι θα μπορούσε να τα αγοράσει σήμερα!
Στοιχειώδες χαρακτηριστικό της δημοκρατίας είναι να μπορεί κάποιος να κάνει ότι θέλει, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΙΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ! Αν αμφιβάλλει κανείς γι' αυτό...
…STOP ΕΔΩ!…Προφανώς δεν καταλαβαινόμαστε, οπότε καλύτερα πήγαινε να διαβάσεις τον Popeye σου και να μας συγχωρείς…
Αν δεν υπάρχει αμφιβολία, συνεχίζουμε: Το παραπάνω ΚΑΤ’ ΑΝΑΓΚΗΝ συνεπάγεται ότι ΔΕΝ νομιμοποιείται ΚΑΝΕΙΣ ηθικά (ασχέτως αν από νομικής πλευράς οι νομοθέτες δεν ξέρουν τι τους γίνεται) να βάζει περιορισμούς σε κανέναν ΜΟΝΟΝ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΝΟΙΑ (ή το φόβο, αν θέλετε) ότι υπάρχει «ενδεχόμενο» να παρέμβει στις ελευθερίες των άλλων, εκτός αν έχει ΣΟΒΑΡΟ («ΑΠΤΟ») ΛΟΓΟ να πιστεύει ότι αυτό θα συμβεί. Για του λόγου το αληθές: Στις ΗΠΑ όλοι έχουν όπλα. Και πόσα περιστατικά για χρήση όπλων για ψύλλου πήδημα ακούτε? Κακά τα ψέματα, ΟΧΙ ΠΟΛΛΑ, αν σκεφτείτε ότι έχετε να κάνετε με 265 εκ. οπλοφόρους! Έτσι δεν είναι;
Την πρώτη φορά που αγοράζεις όπλο στις ΗΠΑ σε ελέγχουν από παντού (αστυνομία, FBI κλπ) για να βεβαιωθούν ότι δεν έχεις ιστορικό βίας (οιασδήποτε φύσεως) στο ποινικό σου μητρώο. Πολύ σωστά! Δε σου δίνουν όπλο αν κάποια στιγμή σου έγινε καταγγελία, π.χ. για domestic abuse (χτυπούσες τη γυναίκα σου). Αλλά, αν είναι κανείς ένας απλός φιλήσυχος άνθρωπος, που δεν έδωσε ποτέ δικαίωμα, και όλο κι όλο που θέλει – ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ (!) – είναι να έχει ΙΣΗ ευκαιρία με έναν επιτιθέμενο οπλοφόρο, ΚΑΜΙΑ γ@#&μένη λογική -εκτός αυτής του παραλόγου-μπορεί να του το αρνηθεί!
ΚΑΜΙΑ!!! Ασχέτως τι φερετζέ φορεί και ποιος τη φέρει! Διαφωνείς;;; Τρέχα στον Popeye και πες του να σου μάθει πως να τρως το σπανάκι… ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΕΧΕΙΣ ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΣΦΑΙΡΕΣ!
Είναι δυνατόν σε μια κοινωνία που κυκλοφορεί έστω κι ένα όπλο και η κυβέρνηση – η οποία είναι υπεύθυνη να το απαγορεύσει και να το αποσύρει – ΑΔΥΝΑΤΕΙ ΠΑΤΑΓΩΔΩΣ να το πράξει, να αρνείται (προσθέτοντας μια γερή δόση βλακείας στην ανικανότητα) ταυτόχρονα στο μη κατέχοντα όπλο πολίτη ίσους όρους προστασίας με τον οπλοφόρο? Δε μπορεί κύριε, αφού ξέρεις ότι κάποιοι εκεί έξω οπλοφορούν παράνομα ΚΙ ΕΣΥ ΕΙΣΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΙΣ ΤΑ ΟΠΛΑ να κάνεις και το ΔΕΥΤΕΡΟ ΛΑΘΟΣ να απαγορεύεις εμένα να έχω το δικό μου όπλο, πιστεύοντας ότι η βλακεία σου θα διορθώσει την ανικανότητά σου! Δύο στραβά ΔΕΝ κάνουν ένα ίσιο, ούτε γι' αυτούς που πήγαν σχολείο, αλλά ούτε και γι' αυτούς που δεν πήγαν… Ακόμα κι αυτοί ξέρουν καλύτερα!!!
H EE και τα μέλη της θα πρέπει να επανεξετάσουν τα απανταχού ΕΥΤΡΑΠΕΛΑ νομοθετήματά τους. Ας κάνουν μια αυστηρή νομοθεσία, που θα ελέγχει συχνά για περιστατικά βίαιης συμπεριφοράς (όχι μόνον κατά την πρώτη αγορά όπως στις ΗΠΑ, αλλά και περιοδικά αλλά και πριν από κάθε νέα αγορά) τους υποψήφιους αγοραστές και τους κατόχους όπλων και ας τους υποχρεώνουν να συμπληρώνουν κάποιες ώρες υποχρεωτικής εκπαίδευσης σε κρατικές (ή εποπτευόμενες από το κράτος) σχολές για σωστή χρήση και συντήρηση όπλων και κανόνες προστασίας. Έτσι και θα έχουν όλοι ίσο δικαίωμα στην αυτοπροστασία και θα αποκτούν μια υπεύθυνη συμπεριφορά σχετικά με τα όπλα και το κράτος θα έχει κάποια επιπλέον έσοδα (τόσο από την εκπαίδευση και την αδειοδότηση της οπλοφορίας, όσο και από τη φορολόγηση των όπλων).
Το να εθελοτυφλούμε μονολογώντας στον καθρέφτη «Ωχ, αδερφέ, η Ελλάδα είναι ασφαλής χώρα…» και να ΥΠΟΤΙΜΟΥΜΕ την αύξηση της εγκληματικότητας σε μια χώρα που οι κακοποιοί σκοτώνουν και αστυνομικούς (οι οποίοι είναι ανεπαρκώς εκπαιδευμένοι) με σχετική ευκολία κάνει την κατάσταση χειρότερη από μέρα σε μέρα. Προσωπικά, τόσα χρόνια στις ΗΠΑ δεν άκουσα για δολοφονίες τόσων αστυνομικών ούτε σε shootouts (άγρια πιστολίδια με συμμορίες) όσων άκουσα ότι σκοτώθηκαν την τελευταία πενταετία στην Ελλάδα… στα καλά καθούμενα ενώ δεν υφίσταντο καν συνθήκες άμεσου κινδύνου!!!
Ο πολίτης ΕΠΙΣΗΣ πρέπει να επωμισθεί ευθύνες αστυνομικού κι ο ίδιος (όπως στις ΗΠΑ). Να κάνει και ΣΥΛΛΗΨΕΙΣ αν χρειαστεί (citizen’s arrests), εφόσον είναι αυτόπτης μάρτυρας εγκληματικής ή οιασδήποτε παράνομης ενέργειας και μπορεί να αντιδράσει (είτε είναι έγκλημα, είτε ατύχημα, είτε πλημμέλημα – από…φόνο έως απλό…ιατρικό φακελάκι). ΔΕ θα αντικαταστήσει τον αστυνόμο: θα τον υποκαταστήσει προσωρινά, συνδράμοντας στο έργο του βοηθώντας τον, παράλληλα, να προβεί σε συλλήψεις (αφού σε αυτόν θα παραδώσει τον συλληφθέντα). Θα "συμπληρώσει" δηλαδή ο πολίτης τα αναπόφευκτα (ακόμη και στις πιο αστυνομευόμενες χώρες) "κενά" της έννομης τάξης (π.χ., πιθανή έλλειψη περιπολικού στην περιοχή σε συνδυασμό με τυχόν ζήτημα που απαιτεί ΑΜΕΣΗ αντίδραση), ήτοι θα ΚΑΛΥΨΕΙ την προσωρινή απουσία των αρχών ΕΩΣ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΕΣ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΔΡΑΣΗ.
Αυτά είναι έξυπνα συστήματα, λειτουργούν σωστότερα από τα δικά μας, αποτρέπουν ΣΦΟΔΡΑ την εγκληματικότητα και περιορίζουν "ασφυκτικά" τυχόν επίδοξους. Ο γράφων τα είδε, τα έζησε και τα εφάρμοσε πρακτικά, πράγμα που του επιτρέπει να μιλά ΕΚ ΠΕΙΡΑΣ και όχι απλώς να ΕΙΚΑΖΕΙ, το οποίο είναι συνήθως το περισσότερο που μπορούν να κάνουν οι -εν προκειμένω- άπειροι νομοθέτες που ανοήτως περιορίζουν τις αυτονόητες ελευθερίες. «Inelianable Rights» τις ονόμαζε ο μεγαλύτερος –τόσο κατ’ εμέ όσο και της συντριπτικής πλειοψηφίας του σημερινού «Δυτικού» κόσμου- φιλόσοφος όλων των εποχών, ο John Locke, δηλαδή «Αναφαίρετα Δικαιώματα». Νομίζω ότι δε χρειάζεται λεξικό…
Το κράτος πρέπει να ξεκινήσει από τη λογική –ή μάλλον την ΕΙΛΙΚΡΙΝΗ ΠΑΡΑΔΟΧΗ ότι ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΕΛΕΓΞΕΙ ΟΛΑ και να ΑΝΑΘΕΣΕΙ (όχι απλώς να ζητήσει) στους πολίτες να το βοηθήσουν! Και Γιατί, ιστορικά, κανενός είδους συγκεντρωτισμός δεν απέδωσε έργο ισάξιο σε ποσότητα ή ποιότητα με αυτό που αποδίδεται όταν γίνεται ανάθεση καθηκόντων σε περισσότερα από ένα οργανικά τμήματα του ιδίου οργανισμού. Στην προκειμένη περίπτωση ο οργανισμός είναι η κοινωνία, και το κράτος πρέπει να παραδεχθεί ότι δε μπορεί –μέσω των αναγνωρισμένων αντιπροσώπων του- να βρίσκεται πάντα και παντού . Όπως επίσης πρέπει να παραδεχτεί ότι ΜΠΟΡΕΙ να κάνει αισθητή την παρουσία του σχεδόν ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΥ! Με την απλή ανάθεση μέρους του έργου του στον απανταχού πολίτη και την επιβράβευση αυτού όταν το φέρνει επάξια σε πέρας.
Όπως Αμερική! Αλλά αυτό, ούτως ή άλλως, θα σας το έλεγε κι ο Popeye!

Uli Chris

1 σχόλιο:

  1. Του λόγου το αληθές: παρά τα ότι λένε οι Πορτογαλλικές αρχές, ότι η Madeleine, το κοριτσάκι που πιστεύεται ότι απήχθη, ίσως είναι νεκρό, αφού βρέθηκαν ίχνη αίματος στο διαμέρισμα από όπου εξαφανίστηκε, μία κυρία ισχυρίζεται ότι το είδε με "περίεργο ζευγάρι" σε εστιατόριο, οι οποίοι -όταν κατάλαβαν ότι είχαν γίνει αντιληπτοί- πήραν το κορίτσι κι έφυγαν άρον-άρον. Η κυρία κάλεσε την αστυνομία που όμως έφτασε στο εστιατόριο αργά. Τι σημαίνει αυτό?

    ΑΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΏΠΗ (ΤΡΟΜΑΡΑ ΤΗΣ!) ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΠΡΟΒΟΥΝ ΣΕ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΥΛΛΗΨΗ" ΟΠΩΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ, ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΣΤΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΤΟ ΖΕΥΓΑΡΙ ΜΕ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΩΣΠΟΥ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΓΙΑ ΕΞΑΚΡΙΒΩΣΗ.

    Ο νοών νοείτω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Piazza del Popolo δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.