5.2.13

Τα προβλήματα δεν λύνονται με Photoshop λέει η Διεθνής Αμνηστία

Η οργάνωση για τα ανθρώπινα δικαιώματα Διεθνής Αμνηστία κάλεσε τις ελληνικές αρχές να εξετάσουν αμέσως τις κατηγορίες για βασανιστήρια στους τέσσερις κρατούμενους για τη ληστεία στο Βελβεντό Κοζάνης.
Ο υποδιευθυντής της οργάνωσης για την Ευρώπη και την Κεντρική Ασία, Μάρεκ Μαρζίνσκι εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για τις «επανειλημμένες καταγγελίες βασανισμών και κακομεταχείρισης από την Ελληνική Αστυνομία».
Σχολιάζοντας το χοντροκομμένο φωτομοντάζ στις φωτογραφίες των κρατουμένων η Διεθνής Αμνηστία λέει πως σε μια περίπτωση το πρόσωπο του ενός φαινόταν αφύσικα επίπεδο για να κρυφτούν οι μώλωπες, ενώ άλλη φωτογραφία είχε ανοίξει τόσο πολύ η φωτεινότητα που τα μαλλιά του υπόπτου είχαν γίνει από καφέ, ξανθά. 
«Εν τούτοις, το υπουργείο Δημόσιας Τάξης είπε ότι η παρέμβαση ήταν απαραίτητα για να μπορούν να αναγνωριστούν οι ύποπτοι», λέει η οργάνωση. «Οι ελληνικές αρχές δεν μπορούν να εξαφανίσουν τα προβλήματα τους με  Photoshop. Αυτή η κουλτούρα ατιμωρησίας πρέπει να σταματήσει», είπε ο Μαρζίνσκι καλώντας την ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει σε ενδελεχή και ανεξάρτητη έρευνα για τα βασανιστήρια από την αστυνομία ώστε να οδηγηθούν άμεσα οι υπεύθυνοι στη δικαιοσύνη.

2 σχόλια:

  1. Ανώνυμος7/2/13 11:03

    Από τις χιλιάδες των λέξεων που διάβασα στον Τύπο σχετικά με το θέμα, τεράστια εντύπωση μου προξένησε το εξής απόσπασμα από προχθεσινή εφημερίδα: «Επί τέσσερις ώρες τον είχαν πεσμένο στα γόνατα, φορώντας του κουκούλα. (σ.σ.: η χρονική αλληλουχία των ρημάτων είναι προβληματική, αλλά το παρακάμπτω...) Τον χτυπούσαν στο πρόσωπο λέγοντάς του, πέραν των άλλων ύβρεων και απειλών: «Ηρθατε οι Αθηναίοι να κάνετε ληστεία. Θα σας γ... εμείς οι χωριάτες"».

    Η περιγραφή της φρικώδους σκηνής προέρχεται από «μια μητέρα». Αναρωτιέμαι πώς είναι δυνατόν να ξέρει τι ακριβώς συνέβη στην Ασφάλεια Κοζάνης. Ηταν εκεί ενόσω συνέβαιναν τα αδιανόητα που περιγράφει; Ή μήπως της τα μετέφερε ο «αιχμάλωτος πολέμου»; (έτσι αυτοπροσδιορίσθηκε εις εκ των συλληφθέντων).

    Αν η μητέρα του κακοποιηθέντος ήταν πράγματι παρούσα την ώρα της κακοποίησης, τότε οι αστυνομικοί, εκτός από «μπάτσοι, γουρούνια, δολοφόνοι», είναι και τελείως Κ.Δ.Ω.Α. (Κτηνώδης Δύναμις Ωγκώδης Αγνοια, η οποία όμως για να είναι όντως ογκώδης πρέπει να είναι ανορθόγραφη) αφού βασανίζουν τον συλληφθέντα μπροστά στα μάτια της μητέρας του. Αν της τα μετέφερε ο γιος της, αδυνατώ να καταλάβω πώς γίνεται να εισβάλλεις σε μια τράπεζα με σκοπό να τη ληστέψεις, οπλισμένος με ένα από τα ισχυρότερα τυφέκια εφόδου της Ιστορίας (Καλάσνικοφ: 400 μ. δραστικό βεληνεκές, 600 σφαίρες/min ταχυβολία) και έπειτα να καλείς τη μαμά σου και να της κλαίγεσαι, επειδή οι κακοί άνθρωποι σου έκαναν «βαβά» όταν σε τσάκωσαν!

    Συγχωρήστε με, αλλά οιαδήποτε εκ των παραπάνω εκδοχών του συμβάντος και αν ευσταθεί, τότε έχουμε τη δημοκρατικότερη αστυνομία του κόσμου όταν σε συλλαμβάνουν, αφού έχεις ληστέψεις τράπεζα και έχεις διαφύγει με έναν όμηρο (κλοπή όπλου και οχήματος, οπλοκατοχή, οπλοχρησία, ληστεία, απαγωγή, σύσταση συμμορίας κ.ά.)

    Διαισθάνομαι ότι η σύνδεση όλων αυτών πρέπει να βρίσκεται κάπου στους χαζοχαρούμενους τίτλους των μυθιστορημάτων της μαμάς ενός εκ των συλληφθέντων («Μαμάδες βορείων προαστίων» και «Μύκονος μπλουζ»), όπως επίσης στη γλώσσα με την οποία η ίδια έχει αυτοπροσδιορισθεί ως «πριγκιπέσα που σκοτώθηκε η ψυχή της». Εννοώ την κατάσταση που οι Γάλλοι ονομάζουν «Gauche caviar», οι δε Αγγλοι «champagne left». Αυτό δηλαδή το οποίο, στην καθ’ ημάς, λέμε «Αριστερά της αστακομακαρονάδας»

    Αν είναι έτσι -και το λέω ειλικρινά- συμπονώ τα παιδιά που παγιδεύτηκαν σε έναν εύθραυστο κόσμο όπου η καλοπέραση και η επανάσταση μπορούν να συνυπάρχουν, διότι αυτή η αντίληψη είναι, πολύ φοβάμαι, μια μορφή αναπηρίας...

    Οσον αφορά τις εμφανείς κακώσεις των συλληφθέντων -που είναι και το θέμα μας- πολλά μπορεί να εικάσει ο καθένας. Λόγου χάριν, ότι οι αστυνομικοί, ως «μπάτσοι, γουρούνια, δολοφόνοι», κακοποίησαν σκοπίμως τέσσερα καλά παιδιά, τα οποία λήστεψαν για καλό σκοπό μια τράπεζα και πήραν -πάντα για καλό σκοπό- μαζί τους και έναν όμηρο ή, από την αντίθετη πλευρά, ότι οι μώλωπες ήταν αποτέλεσμα της συμπλοκής, χωρίς την οποία οι δράστες της ληστείας δεν θα είχαν συλληφθεί. (Εξάλλου, αν δεν κάνω λάθος, ένας εκ των συλληφθέντων δεν φαίνεται να έχει υποστεί την παραμικρή κακοποίηση.)

    Αυτό που δεν μπορούν να απαντήσουν οι εισαγγελείς που ερευνούν τις καταγγελίες για βασανισμό είναι γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ, διά του Γραφείου Τύπου του, έσπευσε να παράσχει -εμμέσως έστω- κάλυψη στους τρομοκράτες, κρίνοντας εκ των προτέρων ότι οι κακώσεις των συλληφθέντων οφείλονται σε βασανισμό και ότι η στάση της κυβέρνησης υπόκειται «σε μια λογική ακραίου αυταρχισμού, σε πλήρη σύμπλευση με την υλοποίηση της αντικοινωνικής πολιτικής του Μνημονίου», ενώ την ίδια στιγμή δεν έχει να πει κουβέντα για τη στάση των αγωνιστών - ληστών με τα Καλάσνικοφ. Δηλαδή τι ακριβώς περίμενε από την κυβέρνηση, να αφεθούν ελεύθεροι οι ληστές; Αλλά για τα ερωτήματα που αφορούν τον ΣΥΡΙΖΑ και τους ψηφοφόρους του αρμοδιότεροι είναι οι ψυχίατροι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος7/2/13 14:01

    -Οι 'γονείς' των "ξεχωριστών γενναίων παραδειγμάτων για τη νεολαία μας" να αναρωτηθούν πώς μεγάλωσαν τα παιδιά τους. Κάποιες αμαρτίες γονέων τα έστειλαν στην όχθη της "ψευτοαντίστασης στο σύστημα" και τα στιγματίζει για μια ζωή. Κρίμα για τα παιδιά.

    -Μηπως και λιγο ξύλο αστυνομικών τα σώσουν τελικά τα παλικάρια που αντι να μεταμελούν για ελαφρυντικό, με τη στάση τους κινδυνεύουν να τινάξουν τη ζωή τους στη φυλακή;

    Υποθέτω ότι η ενωρίς σύλληψή τους τα έσωσε. ΑΝ έφαγαν και λίγο (ΕΛΑΧΙΣΤΟ με δεδομένα το τι παίζεται διεθνώς σε αυτή την κατηγορία) ξύλο, ΑΝ λέω, μάλλον παιδαγωγικό και τελικά σωτήριο είναι. Και για αυτά και για τους επίδοξους μιμητές τους που κόβουν κίνηση να δουν αν τα παίρνει να πάρουν τα όπλα της "αντίστασης" (βλέπε "εμφυλίου")

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Piazza del Popolo δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.