Κυρίες, κύριοι, εδώ και αρκετό καιρό παρατηρούμε να διαδίδονται διάφορες ανακρίβειες εις βάρος των αδιόριστων επιτυχόντων της προκήρυξης 9κ/2008 του ΑΣΕΠ από την πλευρά ... μερίδας των επιτυχόντων της προκήρυξης 8κ/2008 όπως και διαφόρων εκπροσώπων τους.
Διαδίδεται ότι η 9Κ απορροφάται εις βάρος της 8Κ στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ καθώς και ότι «ξεπάγωσε» αυθαίρετα με νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να καταλάβει τις θέσεις της 8Κ στον φορέα υποδοχής (ΙΚΑ). Όλα αυτά όμως είναι απόλυτα ψευδή και σας παραθέτουμε το ιστορικό των 2 προκηρύξεων παρακάτω για την αποκατάσταση της αλήθειας
Η 9κ/2008 (που αφορούσε θέσεις τακτικού προσωπικού στην ΑΤΕbank) ανακοινώθηκε ως διαγωνισμός την ίδια περίοδο με την 8κ/2008 (τέλη 2008) ενώ είχε προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών συμμετοχής, που εξέπνεε μόλις 2 εβδομάδες μετά την αντίστοιχη της 8κ. Επίσης τα τελευταία οριστικά αποτελέσματα των επιτυχόντων της έχουν εκδοθεί σε ΦΕΚ τον Ιανουάριο του 2010 σε αντίθεση με τα οριστικά της 8κ, που εκδόθηκαν το Δεκέμβριο του ίδιου έτους (πολύ μεταγενέστερα δηλαδή).
Ανάμεσα όμως στις 2 προκηρύξεις υπήρξε και υπάρχει μία πολύ σημαντική διαφορά, που τις τοποθετούσε εξαρχής σε τελείως διαφορετικά καθεστώτα απορρόφησης (και τα οποία καθόρισαν την ιδιαιτερότητα και το μέγεθος της αδικίας απέναντι στους επιτυχόντες τους). Αυτή η διαφορά ήταν ότι η 8Κ «πάγωσε» στις αρχές του 2010 με το γνωστό νόμο 3833 της 15ης Μαρτίου (με τα άρθρα 10 και 11 να άπτονται του νέου πια τρόπου πρόσληψης των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ) και εντάχθηκε σε συγκεκριμένο καθεστώς σταδιακής απορρόφησης, ενώ αντίθετα η 9K ΟΥΔΕΠΟΤΕ εντάχθηκε σε οποιονδήποτε τέτοιο περιορισμό.
Οι επιτυχόντες της 8κ/2008 (όπου για τους ΔΕ δεν είχαν βγει ούτε καν οριστικά αποτελέσματα) γνώριζαν λοιπόν από τις αρχές του 2010 ότι είναι "παγωμένοι" δια νόμου (με βάθος χρόνου απορρόφησης μέχρι το τέλος του 2013), ενώ κάτι τέτοιο ΔΕΝ ίσχυε για τους επιτυχόντες της 9κ/2008 (που μάλιστα κατείχαν ΟΛΟΙ ΦΕΚ οριστικών αποτελεσμάτων από τον Ιανουάριο του 2010). Σύμφωνα λοιπόν με τους ισχύοντες νόμους οι τελευταίοι επιτυχόντες της 9κ έπρεπε να είχαν διοριστεί στην ΑΤΕ μέχρι τον Μάιο του 2010, εντός τετραμήνου δηλαδή από την έκδοση του ΦΕΚ.
Τα παραπάνω όμως δεν απέτρεψαν την ΑΤΕ από την παρανομία. Η ΑΤΕ προσέλαβε μερίδα των επιτυχόντων, ενώ επέλεξε να διατηρεί τους υπόλοιπους στον εμπαιγμό μέχρι τα τέλη του 2010, οπότε και επισημοποίησε την παρανομία της δηλώνοντας ότι δεν πρόκειται να μας απορροφήσει.
Το ότι δεν «πάγωσε» ποτέ ο διαγωνισμός δια νόμου και το γεγονός ότι η ΑΤΕ, για να κερδίσει χρόνο, συνέχιζε τις διαδικασίες του διορισμού (ολοκληρώνοντας τες όμως για μια μειοψηφία των διοριστέων) οδήγησε πάρα πολλούς επιτυχόντες στην ανεργία (απολύθηκαν λόγω του επικείμενου διορισμού τους ή παραιτήθηκαν) και διατήρησε στην ανεργία όσους ήταν ήδη άνεργοι (και πάλι λόγω του επικείμενου διορισμού τους). Ήμασταν (εμείς και οι οικογένειές μας) δηλαδή μέχρι πρότινος σε μια ιδιότυπη κατάσταση ομηρίας εξαιτίας της αυθαιρεσίας της ΑΤΕ.
Στο τέλος του 2010 ΑΤΕ και κυβέρνηση αναγκάστηκαν να δώσουν μία λύση σε αυτή την κατάσταση. Μία λύση, για την οποία δεν γνωρίζαμε και δεν την περιμέναμε. Προκειμένου λοιπόν να αποδεσμεύσουν την ΑΤΕ από το βάρος των προσλήψεων μας (που έπρεπε να είχαν υλοποιηθεί εδώ και μήνες) αλλά και να αρθεί η παρανομία, μας έφεραν προ τετελεσμένου: «ΙΚΑ ή ΤΙΠΟΤΑ». Και αυτό συνέβη, διότι ήταν υποχρεωμένοι να μας απορροφήσουν κάπου ΑΜΕΣΑ και δεν υπήρχε κάποιος άλλο διαθέσιμος φορέας ως εναλλακτική επιλογή.
Το άρθρο 12 λοιπόν του Ν.3899/2010 ΔΕΝ «ξεπάγωσε» όπως εσφαλμένα διαδίδεται την 9κ εις βάρος των λοιπών διοριστέων του ΑΣΕΠ, κάτι τέτοιο άλλωστε θα ήταν ανέφικτο. ΔΕΝ την «ξεπάγωσε», διότι ουδέποτε ήταν υπό το καθεστώς «παγώματος».
Το μόνο, που έκανε, ήταν να δώσει μία συμβιβαστική λύση στην παράνομη κατάσταση ομηρίας των επιτυχόντων της 9κ καθορίζοντας το πως θα απορροφηθούμε και καταργώντας παράλληλα τις θέσεις στην ΑΤΕ, ώστε να αποφευχθούν περαιτέρω νομικές ευθύνες των εμπλεκομένων. Νομικές ευθύνες, που ενισχύονταν ιδιαίτερα από το γεγονός ότι επιτυχόντες της ίδιας προκήρυξης (9κ) έχουν προσληφθεί κι εργάζονται εδώ και ένα χρόνο στην ΑΤΕ.
Μάλιστα έχει απαντηθεί επίσημα σε σχετικές ερωτήσεις, που κατατέθηκαν στη Βουλή, ότι η 9κ ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΘΕΙ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ 8κ αλλά ΟΥΤΕ και προσμετράται στην αναλογία 1 προς 5 προσλήψεων - αποχωρήσεων, ώστε να επηρεαστεί με οποιονδήποτε τρόπο η απορρόφηση των επιτυχόντων της 8κ.
Διαδίδεται επίσης ότι οι επιτυχόντες της 9κ είναι ακατάλληλοι για το ΙΚΑ ή/και ότι δεν διαθέτουν τα ίδια προσόντα με τους επιτυχόντες της 8κ (και γίνονται αβάσιμες συγκρίσεις μορίων μεταξύ των επιτυχόντων των 2 προκηρύξεων).
Το πρώτο είναι απόλυτα ψευδές. Και είναι ψευδές, διότι η 9κ και η 8κ απαιτούσαν τα ίδια σχεδόν βασικά προσόντα (που καθορίζουν την καταλληλότητα των επιτυχόντων τους), κάτι που είναι απόλυτα λογικό, αφού αμφότερες αφορούσαν εργασία γραφείου, με μοναδική διαφορά την απαίτηση σε γλωσσομάθεια αγγλικών, όπου οι απαιτήσεις της 9κ υπερκάλυπταν αυτές της 8κ. Όσον αφορά το δεύτερο (όπου εμπλέκονται και τα δευτερεύοντα προσόντα) είναι ξεκάθαρο ότι δεν μπορεί να γίνει σύγκριση ανάμεσα σε μοριοδότηση διαφορετικών διαγωνισμών (όπου ακόμη και ο ίδιος υποψήφιος θα έχει διαφορετική μοριοδότηση κατά περίπτωση).
Επιλέγουμε λοιπόν παρά την άδικη αντιμετώπισή μας από τους μελλοντικούς συναδέλφους της 8κ (που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπέρασε τα όρια) να μην ακολουθήσουμε την ίδια πρακτική θίγοντας την ηθική τους υπόσταση, η οποία θα έδινε συνέχεια στην αντιπαράθεση και το διχασμό.
Θεωρούμε ως δεδομένο ότι δεν υπάρχει κανένας δόλος από πλευράς τους και ότι οποιαδήποτε παρεξήγηση ή ανακριβής δήλωση οφείλεται σε ελλιπή ενημέρωση ή/και λανθασμένη ερμηνεία των δεδομένων, κάτι που δικαιολογείται απόλυτα από την αγανάκτηση και την αγωνία τους.
Ευχόμαστε λοιπόν άμεση δικαίωση και σε αυτούς (και να βρεθούμε το συντομότερο συνάδελφοι) αλλά και σε όλους τους αδιόριστους επιτυχόντες.
Με εκτίμηση
Οι διοριστέοι ΙΚΑ της 9κ/2008
Διαδίδεται ότι η 9Κ απορροφάται εις βάρος της 8Κ στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ καθώς και ότι «ξεπάγωσε» αυθαίρετα με νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να καταλάβει τις θέσεις της 8Κ στον φορέα υποδοχής (ΙΚΑ). Όλα αυτά όμως είναι απόλυτα ψευδή και σας παραθέτουμε το ιστορικό των 2 προκηρύξεων παρακάτω για την αποκατάσταση της αλήθειας
Η 9κ/2008 (που αφορούσε θέσεις τακτικού προσωπικού στην ΑΤΕbank) ανακοινώθηκε ως διαγωνισμός την ίδια περίοδο με την 8κ/2008 (τέλη 2008) ενώ είχε προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών συμμετοχής, που εξέπνεε μόλις 2 εβδομάδες μετά την αντίστοιχη της 8κ. Επίσης τα τελευταία οριστικά αποτελέσματα των επιτυχόντων της έχουν εκδοθεί σε ΦΕΚ τον Ιανουάριο του 2010 σε αντίθεση με τα οριστικά της 8κ, που εκδόθηκαν το Δεκέμβριο του ίδιου έτους (πολύ μεταγενέστερα δηλαδή).
Ανάμεσα όμως στις 2 προκηρύξεις υπήρξε και υπάρχει μία πολύ σημαντική διαφορά, που τις τοποθετούσε εξαρχής σε τελείως διαφορετικά καθεστώτα απορρόφησης (και τα οποία καθόρισαν την ιδιαιτερότητα και το μέγεθος της αδικίας απέναντι στους επιτυχόντες τους). Αυτή η διαφορά ήταν ότι η 8Κ «πάγωσε» στις αρχές του 2010 με το γνωστό νόμο 3833 της 15ης Μαρτίου (με τα άρθρα 10 και 11 να άπτονται του νέου πια τρόπου πρόσληψης των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ) και εντάχθηκε σε συγκεκριμένο καθεστώς σταδιακής απορρόφησης, ενώ αντίθετα η 9K ΟΥΔΕΠΟΤΕ εντάχθηκε σε οποιονδήποτε τέτοιο περιορισμό.
Οι επιτυχόντες της 8κ/2008 (όπου για τους ΔΕ δεν είχαν βγει ούτε καν οριστικά αποτελέσματα) γνώριζαν λοιπόν από τις αρχές του 2010 ότι είναι "παγωμένοι" δια νόμου (με βάθος χρόνου απορρόφησης μέχρι το τέλος του 2013), ενώ κάτι τέτοιο ΔΕΝ ίσχυε για τους επιτυχόντες της 9κ/2008 (που μάλιστα κατείχαν ΟΛΟΙ ΦΕΚ οριστικών αποτελεσμάτων από τον Ιανουάριο του 2010). Σύμφωνα λοιπόν με τους ισχύοντες νόμους οι τελευταίοι επιτυχόντες της 9κ έπρεπε να είχαν διοριστεί στην ΑΤΕ μέχρι τον Μάιο του 2010, εντός τετραμήνου δηλαδή από την έκδοση του ΦΕΚ.
Τα παραπάνω όμως δεν απέτρεψαν την ΑΤΕ από την παρανομία. Η ΑΤΕ προσέλαβε μερίδα των επιτυχόντων, ενώ επέλεξε να διατηρεί τους υπόλοιπους στον εμπαιγμό μέχρι τα τέλη του 2010, οπότε και επισημοποίησε την παρανομία της δηλώνοντας ότι δεν πρόκειται να μας απορροφήσει.
Το ότι δεν «πάγωσε» ποτέ ο διαγωνισμός δια νόμου και το γεγονός ότι η ΑΤΕ, για να κερδίσει χρόνο, συνέχιζε τις διαδικασίες του διορισμού (ολοκληρώνοντας τες όμως για μια μειοψηφία των διοριστέων) οδήγησε πάρα πολλούς επιτυχόντες στην ανεργία (απολύθηκαν λόγω του επικείμενου διορισμού τους ή παραιτήθηκαν) και διατήρησε στην ανεργία όσους ήταν ήδη άνεργοι (και πάλι λόγω του επικείμενου διορισμού τους). Ήμασταν (εμείς και οι οικογένειές μας) δηλαδή μέχρι πρότινος σε μια ιδιότυπη κατάσταση ομηρίας εξαιτίας της αυθαιρεσίας της ΑΤΕ.
Στο τέλος του 2010 ΑΤΕ και κυβέρνηση αναγκάστηκαν να δώσουν μία λύση σε αυτή την κατάσταση. Μία λύση, για την οποία δεν γνωρίζαμε και δεν την περιμέναμε. Προκειμένου λοιπόν να αποδεσμεύσουν την ΑΤΕ από το βάρος των προσλήψεων μας (που έπρεπε να είχαν υλοποιηθεί εδώ και μήνες) αλλά και να αρθεί η παρανομία, μας έφεραν προ τετελεσμένου: «ΙΚΑ ή ΤΙΠΟΤΑ». Και αυτό συνέβη, διότι ήταν υποχρεωμένοι να μας απορροφήσουν κάπου ΑΜΕΣΑ και δεν υπήρχε κάποιος άλλο διαθέσιμος φορέας ως εναλλακτική επιλογή.
Το άρθρο 12 λοιπόν του Ν.3899/2010 ΔΕΝ «ξεπάγωσε» όπως εσφαλμένα διαδίδεται την 9κ εις βάρος των λοιπών διοριστέων του ΑΣΕΠ, κάτι τέτοιο άλλωστε θα ήταν ανέφικτο. ΔΕΝ την «ξεπάγωσε», διότι ουδέποτε ήταν υπό το καθεστώς «παγώματος».
Το μόνο, που έκανε, ήταν να δώσει μία συμβιβαστική λύση στην παράνομη κατάσταση ομηρίας των επιτυχόντων της 9κ καθορίζοντας το πως θα απορροφηθούμε και καταργώντας παράλληλα τις θέσεις στην ΑΤΕ, ώστε να αποφευχθούν περαιτέρω νομικές ευθύνες των εμπλεκομένων. Νομικές ευθύνες, που ενισχύονταν ιδιαίτερα από το γεγονός ότι επιτυχόντες της ίδιας προκήρυξης (9κ) έχουν προσληφθεί κι εργάζονται εδώ και ένα χρόνο στην ΑΤΕ.
Μάλιστα έχει απαντηθεί επίσημα σε σχετικές ερωτήσεις, που κατατέθηκαν στη Βουλή, ότι η 9κ ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΘΕΙ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ 8κ αλλά ΟΥΤΕ και προσμετράται στην αναλογία 1 προς 5 προσλήψεων - αποχωρήσεων, ώστε να επηρεαστεί με οποιονδήποτε τρόπο η απορρόφηση των επιτυχόντων της 8κ.
Διαδίδεται επίσης ότι οι επιτυχόντες της 9κ είναι ακατάλληλοι για το ΙΚΑ ή/και ότι δεν διαθέτουν τα ίδια προσόντα με τους επιτυχόντες της 8κ (και γίνονται αβάσιμες συγκρίσεις μορίων μεταξύ των επιτυχόντων των 2 προκηρύξεων).
Το πρώτο είναι απόλυτα ψευδές. Και είναι ψευδές, διότι η 9κ και η 8κ απαιτούσαν τα ίδια σχεδόν βασικά προσόντα (που καθορίζουν την καταλληλότητα των επιτυχόντων τους), κάτι που είναι απόλυτα λογικό, αφού αμφότερες αφορούσαν εργασία γραφείου, με μοναδική διαφορά την απαίτηση σε γλωσσομάθεια αγγλικών, όπου οι απαιτήσεις της 9κ υπερκάλυπταν αυτές της 8κ. Όσον αφορά το δεύτερο (όπου εμπλέκονται και τα δευτερεύοντα προσόντα) είναι ξεκάθαρο ότι δεν μπορεί να γίνει σύγκριση ανάμεσα σε μοριοδότηση διαφορετικών διαγωνισμών (όπου ακόμη και ο ίδιος υποψήφιος θα έχει διαφορετική μοριοδότηση κατά περίπτωση).
Επιλέγουμε λοιπόν παρά την άδικη αντιμετώπισή μας από τους μελλοντικούς συναδέλφους της 8κ (που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπέρασε τα όρια) να μην ακολουθήσουμε την ίδια πρακτική θίγοντας την ηθική τους υπόσταση, η οποία θα έδινε συνέχεια στην αντιπαράθεση και το διχασμό.
Θεωρούμε ως δεδομένο ότι δεν υπάρχει κανένας δόλος από πλευράς τους και ότι οποιαδήποτε παρεξήγηση ή ανακριβής δήλωση οφείλεται σε ελλιπή ενημέρωση ή/και λανθασμένη ερμηνεία των δεδομένων, κάτι που δικαιολογείται απόλυτα από την αγανάκτηση και την αγωνία τους.
Ευχόμαστε λοιπόν άμεση δικαίωση και σε αυτούς (και να βρεθούμε το συντομότερο συνάδελφοι) αλλά και σε όλους τους αδιόριστους επιτυχόντες.
Με εκτίμηση
Οι διοριστέοι ΙΚΑ της 9κ/2008
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Piazza del Popolo δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.