9.4.09

«Επανίδρυση!»

Δεν ήξερε (κακώς, γιατί στην καθ’ ύλην αρμοδιότητά του είναι!) δεν ρώταγε τουλάχιστον; Ο Ευριπίδης Στυλιανίδης, υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών (ας έκανε ένα... τηλεφώνημα!) πριν αποφασίσει το ακατανόητο «μπόνους» προς τους ταξιτζήδες, να τους επιτρέψει δηλαδή να κυκλοφορούν (και με... τον νόμο – γιατί παράνομα το κάνουν ήδη!) στις λεωφορειολωρίδες; Θα μάθαινε πως η θεσσαλονικιώτικη εμπειρία απεδείχθη εντελώς καταστροφική για τις δημόσιες μαζικές μεταφορές και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Το μέτρο να μπαίνουν τα ταξί στις λεωφορειολωρίδες, εφαρμόστηκε στη Θεσσαλονίκη, τον Απρίλιο του 2007 και μέσα στους πρώτους μήνες της εφαρμογής του, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης έδωσε στη δημοσιότητα, με βάση τα στοιχεία που τηρεί, τις επιπτώσεις του συγκεκριμένου μέτρου: η ταχύτητα των λεωφορείων μειώθηκε κατά 51% τις ώρες αιχμής, ο συνολικός χρόνος των δρομολογίων αυξήθηκε από 16% έως και 30%, ένα δρομολόγιο καταργήθηκε και ο αριθμός των «σταμάτα - ξεκίνα» των λεωφορείων αυξήθηκε κατά 83%!
Από τα στοιχεία του ΟΑΣΘ φάνηκε και μια στροφή του επιβατικού κοινού (λόγω καθυστερήσεων των ΜΜΜ) στη χρήση Ι.Χ. που φυσικά συνέτεινε στο να επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο η ήδη προβληματική κυκλοφοριακή κίνηση στην πόλη. Τη στροφή αυτή, την επιβεβαίωσε και η μελέτη που έγινε από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης για τον Ιούνιο του ’07 τις επιπτώσεις από την ελεύθερη κίνηση των ταξί στη Θεσσαλονίκη, στην οποία επίσης αποδεικνύεται ότι το 62% των καθημερινών χρηστών έχει ή σκέφτεται να εγκαταλείψει τα λεωφορεία, το 77% διαπίστωσε μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια και το 74% «ψήφιζε» υπέρ της αποκλειστικής χρήσης των λεωφορειολωρίδων από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Τα στοιχεία τα λένε όλα αυτά – γνώση των οποίων δεν... έτυχε να λάβει ο κ. Στυλιανίδης!
Έξαλλοι οι συγκοινωνιολόγοι από την «πιλοτική»(!) χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα... 16.000 ταξί και στην Αθήνα των 5 εκατομμυρίων μετακινουμένων καθημερινά – «φέρνουμε τις δημόσιες συγκοινωνίες τουλάχιστον μια δεκαετία πίσω...», επιμένουν. Είναι αυτοί, άλλωστε που πίεζαν για την καθιέρωση του «Βus Only», μέτρο που αποδείχθηκε (και παρά την πλημμελή εφαρμογή του...) θετικό, αφού σχεδόν διπλασίασε τη μέση ταχύτητα των λεωφορείων, που έφθασε στα 23 χλμ./ώρα κατά μέσο όρο. Τώρα με την... απελευθέρωση Στυλιανίδη, περιμένουν η μέση ταχύτητα να πέσει στο μισό!
Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου του Θάνου Οικονομόπολου στην ιστοσελίδα της Καθημερινής…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Piazza del Popolo δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.