Κατά καιρούς φωνάζω για τους «ΕΜΠΡΗΣΤΕΣ» και «ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ» που κάψανε ΕΙΔΙΚΑ τον Καϊάφα και τις περιοχές αυτές γενικώς. Κάποιο παλικάρι στα ξένα, λοιπόν, φωνάζει τα ίδια πράγματα. Μόνον που αυτός «φαίνεται» ότι είναι πολύ «χωμένος» στην υπόθεση και κάθισε κι έγραψε ένα «δοκίμιο» όπου αναφέρεται διεξοδικά, πιο συγκεκριμένα ΚΑΙ ΜΕ ΟΝΟΜΑΤΑ στο «κόλπο» της Ιόνιας Οδού, στα ξενοδοχειακά συμφέροντα (εκτός από τις ξενοδοχειακές μονάδες που θίξαμε εμείς μιλά και για…γήπεδα golf!) και τους εμπρησμούς ώστε και η γη να γίνει φθηνότερη για τους αετονύχηδες αλλά και να μη βρουν πάτημα οι οικολόγοι.
Το άρθρο ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΕΙΤΑΙ «ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΣ»! Μπορείτε να το διαβάσετε στο Athens Independent Media Center στην αγγλική, αλλά η PIAZZA del POPOLO σας το παραθέτει το μισό κείμενο (το υπόλοιπο από εβδομάδα) και στα ελληνικά. (η μετάφραση είναι του Uli Chris, τον οποίο και ευχαριστώ)
H ΕΛΛΑΔΑ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΡΤΕΛ
Την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου 2007, η Ελλάδα υπέστη τη μεγαλύτερη καταστροφή στην ιστορία της από την αποκατάσταση της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας της χώρας το 1974 (στγ: και όχι μόνο). Η Δυτική και Νότια Πελοπόννησος, η «καρδιά» της αρχαίας και σύγχρονης Ελλάδας, όπως και άλλα μέρη σαν την Αθήνα, τα προάστιά της και την Εύβοια, καταστράφηκαν ολοσχερώς από πυρκαγιές. 65 άνθρωποι σκοτώθηκαν (στγ: ως τώρα το νούμερο έφτασε τους 68) (μεταξύ τους μια μητέρα με τα τέσσερα μικρά παιδιά της), ακόμα περισσότεροι αγνοούνται, πολλά χωριά αφανίστηκαν από το χάρτη και εκατομμύρια εκτάρια (στγ: δεκάδες εκατομμύρια στρέμματα) δάσους ή καλλιεργήσιμης γης μετατράπηκαν σε στάχτη.
Εκτός από τις απώλειες σε ανθρώπινες ζωές, η καταστροφή που προκάλεσαν οι εμπρηστές θα έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες που θα φανούν σε βάθος χρόνου. Η καταστροφή του δάσους θα έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο της θερμοκρασίας, πλημμύρες, διάβρωση των εδαφών και κατολισθήσεις. Επιπροσθέτως, οι πληγείσες περιοχές θα επηρεαστούν οικονομικά από μεγάλη αύξηση της ανεργίας, και μετανάστευση του ντόπιου στοιχείου στην Αθήνα ή άλλες πόλεις, ενώ ολόκληρη η Ελλάδα θα αντιμετωπίσει συνολική μείωση της αγροτικής παραγωγής, αφού αυτές οι περιοχές ήταν κύριοι παραγωγοί λαχανικών, φρούτων και -το πιο σημαντικό- ελαιόλαδου.
Αναμφίβολα διαπράχθηκε ένα τεράστιο έγκλημα. Ένα έγκλημα, όμως, που δεν ήταν της στιγμής, αλλά προμελετημένο! Οι 290 διαφορετικές εστίες φωτιάς που ξέσπασαν στην Πελοπόννησο, αναμφισβήτητα καταδεικνύουν ένα οργανωμένο σχέδιο εμπρησμού.
Για να εντοπίσει κανείς τους εμπρηστές, πρέπει να διεισδύσει στα ισχυρά οικονομικά συμφέροντα που ασκούσανε πίεση για την «ανάπτυξη» των κατεστραμμένων (στγ: πλέον) περιοχών για πολλά χρόνια τώρα.
Η ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ
Η κατασκευή του εθνικού αυτοκινητοδρόμου υπό την ονομασία «Ιόνια Οδός» στην Πελοπόννησο – ιδιαίτερα το νότιο αυτό κομμάτι, αφού εκτείνεται στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα – που συνδέει τέσσερις μεγάλες πόλεις, ήτοι την Κόρινθο, την Πάτρα τον Πύργο και την Καλαμάτα, επινοήθηκε το 1996 αλλά ανεβλήθη, κυρίως λόγω των Ολυμπιακών αγώνων της Αθήνας που απορρόφησαν τα περισσότερα κρατικά μέσα. Η νέα δεξιά κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας υποσχέθηκε το 2004 να ξεκινήσει την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου σύντομα. Τελικώς, τον Ιούλιο του 2007, η κατασκευή δημοπρατήθηκε στις εγχώριες και πολυεθνικές κατασκευαστικές εταιρίες Vinci–Eλληνική Τεχνοδομική–TEΒ, Άκτωρ, J&P Άβαξ, Ηochtiefκαι Αθηνά, και δρομολογήθηκε η άμεση εκκίνησή της με την προοπτική να ολοκληρωθεί το 2011. (στγ: τα νούμερα παραπέμπουν στη βιβλιογραφία που παρατίθεται στο τέλος και απαρτίζεται κυρίως από άρθρα που δημοσιεύτηκαν σε ΜΜΕ).
Η Ιόνια Οδός θα εξασφάλιζε πρόσβαση σε τεράστιες τουριστικές εγκαταστάσεις που κτίστηκαν στη Δυτική Πελοπόννησο και άλλες που σχεδιαζόταν αυτό το διάστημα. Η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού προφανώς δεν έπρεπε να καθυστερήσει περισσότερο από το χρόνο που υπολογίστηκε, οπότε η κατασκευή της δεν επιτρεπόταν να διακοπεί από «ενοχλητικά» δάση, βιότοπους και οικοσυστήματα ή από οικολόγους και ακτιβιστές. Ο τοπικός παράγων της Νέα Δημοκρατίας για την περιοχή της Ηλείας στη Δυτική Πελοπόννησο, Γ. Κοντογιάννης, είχε δηλώσει ξεκάθαρα το 2004: «Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ πιστεύει ότι η Ιόνια Οδός πρέπει να ξεκινήσει ραγδαία ώστε να καλυφθούν οι καθυστερήσεις των τελευταίων ετών». Η Ιόνια Οδός αρχικά είχε προγραμματισθεί να διασχίσει περιοχές με μεγάλη περιβαλλοντολογική σημασία, όπως η Λίμνη Καϊάφα στη περιοχή της Ζαχάρως, που είχε συμπεριληφθεί στon Ευρωπαϊκό Κατάλογο Natura 2000. Όπως είπε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Περιβαλλοντικής Προστασίας Ζαχάρως κ. Αγραπίδας τον Ιούλιο, «Οι συνδυασμοί των χερσαίων και λιμναίων οικοσυστημάτων καθώς και η συνύπαρξή τους με τις αρχαιότητες, τα μέρη της μυθολογίας και τα θερμά λουτρά, καθιστούν το οικοσύστημα της Λίμνης Καϊάφα ένα μοναδικό σύμπλεγμα, το οποίο έχει ανακηρυχθεί ως αρχαιολογικός χώρος και τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλλους» (στγ: με δύο «λ», σε αντίθεση με τους ντόπιους «κάλους» του κυβερνώντος κόμματος!)
Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ηλείας, στο οποίο υπάγονται οι εν λόγω περιοχές, αρνήθηκε να παραχωρήσει τη Λίμνη Καϊάφα για την κατασκευή της Ιονίας Οδού, παρά τις ισχυρές πιέσεις που άσκησε το ΥΠΕΧΩΔΕ. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του κ. Αγραπίδα, υπήρχε εναλλακτική πορεία για τον αυτοκινητόδρομο που δε διέσχιζε την περιοχή, αλλά θα ήταν πιθανώς μακρύτερη και ακριβότερη. Τελικώς, το Υπουργείο υπέκυψε στις απαιτήσεις των ντόπιων και την 24η Ιουλίου αποφάσισε να χαράξει την Ιόνια Οδό προς άλλη κατεύθυνση, μακριά από τη λίμνη, ώστε να μην προσβληθεί το εύθραυστο οικοσύστημά της. Όμως, μόλις ένα μήνα μετά, η περιοχή γύρω από τη Λίμνη Καϊάφα κάηκε ολοσχερώς. Οι κατασκευαστές του αυτοκινητοδρόμου θα αντιμετωπίσουν πλέον λίγη αντίσταση στην προσπάθεια τους για εκμετάλλευση της κατεστραμμένης περιοχής.
Όλως περιέργως, τα επίκεντρα των περισσοτέρων πυρκαγιών που ξέσπασαν στην Πελοπόννησο συμπίπτουν απόλυτα με το αρχικό πλάνο για την Ιόνια Οδό! Συγκρίνετε την φωτογραφία της καιόμενης Πελοποννήσου από διαστημικό δορυφόρο της NASA με το (στγ: αρχικό) πλάνο της Ιόνιας Οδού.
Οι ΜΑΝΤΑΜΕΣ των μεγάλων συμφερόντων καθώς και οι κυβερνητικές ΠΑΛΛΑΚΙΔΕΣ τους, πάνω στη βία τους να κάψουν τα πάντα, ξέχασαν την... ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ! Fsssss…Boing!!! Τι να περιμένεις όμως από παιδιά-κουμπιά που δεν ξέρουν να «ανοίξουν» ένα κομπιούτερ? Δεν τους μένει λοιπόν τίποτε, παρά να πουν ότι πρόκειται για… σύμπτωση – !!! Εδώ γελάνε και τα… βρακιά που τους ξεπέταξαν! – και να ελπίζουν ότι υπάρχουν πρόσφοροι ΑΡΚΕΤΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ για να τους πιστέψουν…)
ΑΛΛΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ
Η Λίμνη Καϊάφα είχε τραβήξει επίσης το ενδιαφέρον άλλων «καλοπροαίρετων» επενδυτών. Το 2003, ο πρώην υφυπουργός οικονομικών Δ. Γεωργακόπουλος της σοσιαλιστικής κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ κατηγορήθηκε για άσκηση πίεσης στην Κτηματική Υπηρεσία Ηλείας, όπου εκλέχθηκε, ώστε να αποχαρακτηρίσει αυτή τη Λίμνη Καϊάφα από προστατευόμενη περιοχή με σκοπό να παραχωρηθεί σε μεγάλες τουριστικές εταιρίες για την ανάπτυξη ξενοδοχειακών συγκροτημάτων και γηπέδων golf. Eίχε επίσης παρουσιάσει σχετική αναφορά, σύμφωνα με την οποία θα γινόταν επένδυση 150 εκατομμυρίων € στη Λίμνη Καϊάφα για τον «εκσυγχρονισμό» των λουτρών και την κατασκευή άλλων εγκαταστάσεων στην περιοχή, στην οποία αναφερόταν στους οικολόγους που διαμαρτύρονταν εναντίον αυτών των σχεδίων ως «οικοτρομοκράτες». Τώρα που αυτός ο όμορφος βιότοπος γύρω από τη λίμνη κάηκε, οι «επενδυτές» και τα πολιτικοί αντιπρόσωποί τους δεν θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουν κανένα γραφειοκρατικό εμπόδιο ή «οικοτρομοκρατία» στον αποχαρακτηρισμό του.
Εκτός από τη Λίμνη Καϊάφα, πολλά άλλα μέρη στη Δυτική Πελοπόννησο, από τα οποία θα περάσει η Ιόνια Οδός, θεωρούνται επίσης «ιδανικά» για ανάπτυξη τουριστικών επιχειρήσεων. Για παράδειγμα, στη περιοχή της Μεσσηνίας, στη Νοτιοδυτική Πελοπόννησο, περισσότερα από 1 δισεκατομμύρια € θα επενδυθούν για την κατασκευή 11 μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων 5 αστέρων, πολυτελών θερινών κατοικιών, εγκαταστάσεων θαλασσοθεραπείας και λουτρών, εποχικού κέντρου, καθώς και 4 τεράστιων γηπέδων golf. Κύριος «επενδυτής» στην περιοχή αυτή φέρεται να είναι ο ονομαστός εφοπλιστής Β. Κωνσταντακόπουλος, διοικητής της Costamare Shipping SA που έχει έδρα τον Παναμά, αλλά και άλλοι διεθνείς επιχειρηματικοί όμιλοι με τους οποίους συνεργάζεται. Η πολυεθνική εταιρία Kempinski, που δραστηριοποιείται κυρίως στην Νοτιοανατολική Ασία, θα εκμεταλλεύεται τις εγκαταστάσεις θαλασσοθεραπείας και λουτρών και μια ονομαστή αμερικάνικη εταιρία (στγ: ο συγγραφέας δεν αναφέρει ποια) θα αναλάβει την εκμετάλλευση των γηπέδων golf. Ο Κωνσταντακόπουλος έχει απαλλοτριώσει τεράστιες εκτάσεις αγροτικής γης με ελαιόδεντρα, μερικές φορές χωρίς την έγκριση των ιδιοκτητών τους (στγ: !!!), καθώς και γη κατά μήκος της λιμνοθάλασσας του Ναυαρίνου (που επίσης προστατεύεται από τη Natura 2000), παραβιάζοντας απροκάλυπτα το νόμο (στγ: εφόσον οι ΑΔΕΡΦΕΣ…πολιτικές ψυχές δε φρόντισαν να τον συμμορφώσουν ή να τον καταστήσουν τμήμα των…αρχαιοτήτων της περιοχής). Τα νέα «γραφειοκρατικά» προβλήματα που παρέμεναν και αφορούσαν τις άδειες της Αρχαιολογικής και της Δασικής Υπηρεσίας ξεπεράστηκαν μετά την επίσκεψή του (στγ: του Κωνσταντακόπουλου) στο μέγαρο Μαξίμου και τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή το 2005. Εξασφάλισε δε και 45% κρατική επιδότηση για τις επενδύσεις του! (στγ: εν ολίγης, η κυβέρνηση Καραμανλή ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΠΛΗΡΩΣΕ τους φίλους της να ΚΑΨΟΥΝ την Πελοπόννησο και να ΣΚΟΤΩΣΟΥΝ όσους πάρει ο…Χάρος! Και που να ξέρουν οι Πελοποννήσιοι ότι η κυβέρνηση είχε ΑΝΟΙΚΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥΣ!). Και τώρα που μεγάλο μέρος της Μεσσηνίας έχει καταστραφεί από τις φωτιές, σίγουρα νοιώθει (στγ: ο Κωσνταντακόπουλος) ακόμα πιο τυχερός, αφού μπορεί να επεκτείνει την επιχείρησή του στην κατεστραμμένη περιοχή, απαλλοτριώνοντας τη γη που χρειάζεται σε μειωμένες τιμές.
Άλλο ένα μέρος της Δυτικής Πελοποννήσου που θεωρείται από τους «επενδυτές» ως ευκαιρία είναι το Κατάκολο της Ηλείας. Στα τέλη Αυγούστου, ο ξακουστός διεθνής σύλλογος World Trade Center Group (στγ: ίσως είναι η εταιρία εκμετάλλευσης και των γηπέδων golf που αναφέρει ο συγγραφέας. Δεν πρόκειται περί συλλόγου, αλλά προφανώς περί του ομίλου στον οποίο ανήκει το World Trade Center) έστειλε τον αντιπρόεδρό του David H. Lee στην Ηλεία για να επικυρώσει συμφωνία με κρατικούς και τοπικούς αξιωματούχους για την «ανάπτυξη» της περιοχής.
Η περιοχή γύρω από την Αρχαία Ολυμπία έχει επίσης γίνει αντικείμενο πιθανής εκμετάλλευσης. Πολλοί εγχώριοι και ξένοι «επενδυτές» έχουν προτείνει την αξιοποίηση του περιβάλλοντος χώρου με το κτίσιμο μοντέρνων σταδίων, ξενοδοχείων και άλλων εγκαταστάσεων και ακόμη και τη χρήση του (στγ: της Ολυμπίας) για τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων! Ένας από τους λόγους που δεν τους επετράπη να πραγματοποιήσουν το σχέδιο τους ήταν ότι αυτή η περιοχή ήταν δασική. Μετά τη φωτιά, όμως, δεν υπάρχει πια δάσος γύρω από την Ολυμπία, οπότε δεν υπάρχει πλέον εμπόδιο.
Οι περισσότεροι Έλληνες ξέρουν ότι η Δυτική Πελοπόννησος έχει τις πιο θαυμαστές ακτές και παραλίες της χώρας. Παρόλα αυτά, οι κάτοικοί της ήταν πολύ παραδοσιακοί και προσκολλημένοι στη γη τους και τις ιδιοκτησίες τους και, με τον αγροτικό τομέα της περιοχής να είναι ιδιαίτερα ισχυρός, ποτέ δεν επιθύμησαν να εκμεταλλευθούν την περιοχή τουριστικά. Οι τουριστικοί «επενδυτές» το ήξεραν καλά και, για να εκμεταλλευθούν επιτυχώς την περιοχή, έπρεπε πρώτα να καταστρέψουν προληπτικά κάθε λαϊκή αντίσταση στα σχέδιά τους και δε νοιάζονται διόλου για το αν δεκάδες ανθρώπων εκεί κάηκαν στις φωτιές. Όσο για τους ανθρώπους που επεβίωσαν, οι περισσότεροι από αυτούς θα μετακομίσουν στην Αθήνα να βρουν δουλειά, ενώ οι λίγοι που θα απομείνουν εκεί, προφανώς θα εργασθούν ως σερβιτόροι ή φύλακες στις τεράστιες ξενοδοχειακές μονάδες που θα ξεφυτρώσουν σύντομα (στγ: σ’ αυτό ποντάρουν οι ΑΝΑΝΔΡΕΣ ΚΟΤΕΣ, δηλαδή ότι όλοι θα φύγουν και κανείς δε θα μείνει να πάρει τα όπλα και να υπερασπισθεί τη γη του, σωριάζοντας τους κάτω όπως έκανε πρόσφατα ένας «Φούκας» σε κάτι «άλλους»). Οι «επενδυτές» φαίνεται να έχουν πετύχει τους σκοπούς τους (στγ: ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΟΥΝ ΟΙ ΝΤΟΠΙΟΙ COWBOYS, λέω εγώ τώρα…).
Το άρθρο ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΕΙΤΑΙ «ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΣ»! Μπορείτε να το διαβάσετε στο Athens Independent Media Center στην αγγλική, αλλά η PIAZZA del POPOLO σας το παραθέτει το μισό κείμενο (το υπόλοιπο από εβδομάδα) και στα ελληνικά. (η μετάφραση είναι του Uli Chris, τον οποίο και ευχαριστώ)
H ΕΛΛΑΔΑ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΡΤΕΛ
Την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου 2007, η Ελλάδα υπέστη τη μεγαλύτερη καταστροφή στην ιστορία της από την αποκατάσταση της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας της χώρας το 1974 (στγ: και όχι μόνο). Η Δυτική και Νότια Πελοπόννησος, η «καρδιά» της αρχαίας και σύγχρονης Ελλάδας, όπως και άλλα μέρη σαν την Αθήνα, τα προάστιά της και την Εύβοια, καταστράφηκαν ολοσχερώς από πυρκαγιές. 65 άνθρωποι σκοτώθηκαν (στγ: ως τώρα το νούμερο έφτασε τους 68) (μεταξύ τους μια μητέρα με τα τέσσερα μικρά παιδιά της), ακόμα περισσότεροι αγνοούνται, πολλά χωριά αφανίστηκαν από το χάρτη και εκατομμύρια εκτάρια (στγ: δεκάδες εκατομμύρια στρέμματα) δάσους ή καλλιεργήσιμης γης μετατράπηκαν σε στάχτη.
Εκτός από τις απώλειες σε ανθρώπινες ζωές, η καταστροφή που προκάλεσαν οι εμπρηστές θα έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες που θα φανούν σε βάθος χρόνου. Η καταστροφή του δάσους θα έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο της θερμοκρασίας, πλημμύρες, διάβρωση των εδαφών και κατολισθήσεις. Επιπροσθέτως, οι πληγείσες περιοχές θα επηρεαστούν οικονομικά από μεγάλη αύξηση της ανεργίας, και μετανάστευση του ντόπιου στοιχείου στην Αθήνα ή άλλες πόλεις, ενώ ολόκληρη η Ελλάδα θα αντιμετωπίσει συνολική μείωση της αγροτικής παραγωγής, αφού αυτές οι περιοχές ήταν κύριοι παραγωγοί λαχανικών, φρούτων και -το πιο σημαντικό- ελαιόλαδου.
Αναμφίβολα διαπράχθηκε ένα τεράστιο έγκλημα. Ένα έγκλημα, όμως, που δεν ήταν της στιγμής, αλλά προμελετημένο! Οι 290 διαφορετικές εστίες φωτιάς που ξέσπασαν στην Πελοπόννησο, αναμφισβήτητα καταδεικνύουν ένα οργανωμένο σχέδιο εμπρησμού.
Για να εντοπίσει κανείς τους εμπρηστές, πρέπει να διεισδύσει στα ισχυρά οικονομικά συμφέροντα που ασκούσανε πίεση για την «ανάπτυξη» των κατεστραμμένων (στγ: πλέον) περιοχών για πολλά χρόνια τώρα.
Η ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ
Η κατασκευή του εθνικού αυτοκινητοδρόμου υπό την ονομασία «Ιόνια Οδός» στην Πελοπόννησο – ιδιαίτερα το νότιο αυτό κομμάτι, αφού εκτείνεται στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα – που συνδέει τέσσερις μεγάλες πόλεις, ήτοι την Κόρινθο, την Πάτρα τον Πύργο και την Καλαμάτα, επινοήθηκε το 1996 αλλά ανεβλήθη, κυρίως λόγω των Ολυμπιακών αγώνων της Αθήνας που απορρόφησαν τα περισσότερα κρατικά μέσα. Η νέα δεξιά κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας υποσχέθηκε το 2004 να ξεκινήσει την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου σύντομα. Τελικώς, τον Ιούλιο του 2007, η κατασκευή δημοπρατήθηκε στις εγχώριες και πολυεθνικές κατασκευαστικές εταιρίες Vinci–Eλληνική Τεχνοδομική–TEΒ, Άκτωρ, J&P Άβαξ, Ηochtiefκαι Αθηνά, και δρομολογήθηκε η άμεση εκκίνησή της με την προοπτική να ολοκληρωθεί το 2011. (στγ: τα νούμερα παραπέμπουν στη βιβλιογραφία που παρατίθεται στο τέλος και απαρτίζεται κυρίως από άρθρα που δημοσιεύτηκαν σε ΜΜΕ).
Η Ιόνια Οδός θα εξασφάλιζε πρόσβαση σε τεράστιες τουριστικές εγκαταστάσεις που κτίστηκαν στη Δυτική Πελοπόννησο και άλλες που σχεδιαζόταν αυτό το διάστημα. Η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού προφανώς δεν έπρεπε να καθυστερήσει περισσότερο από το χρόνο που υπολογίστηκε, οπότε η κατασκευή της δεν επιτρεπόταν να διακοπεί από «ενοχλητικά» δάση, βιότοπους και οικοσυστήματα ή από οικολόγους και ακτιβιστές. Ο τοπικός παράγων της Νέα Δημοκρατίας για την περιοχή της Ηλείας στη Δυτική Πελοπόννησο, Γ. Κοντογιάννης, είχε δηλώσει ξεκάθαρα το 2004: «Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ πιστεύει ότι η Ιόνια Οδός πρέπει να ξεκινήσει ραγδαία ώστε να καλυφθούν οι καθυστερήσεις των τελευταίων ετών». Η Ιόνια Οδός αρχικά είχε προγραμματισθεί να διασχίσει περιοχές με μεγάλη περιβαλλοντολογική σημασία, όπως η Λίμνη Καϊάφα στη περιοχή της Ζαχάρως, που είχε συμπεριληφθεί στon Ευρωπαϊκό Κατάλογο Natura 2000. Όπως είπε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Περιβαλλοντικής Προστασίας Ζαχάρως κ. Αγραπίδας τον Ιούλιο, «Οι συνδυασμοί των χερσαίων και λιμναίων οικοσυστημάτων καθώς και η συνύπαρξή τους με τις αρχαιότητες, τα μέρη της μυθολογίας και τα θερμά λουτρά, καθιστούν το οικοσύστημα της Λίμνης Καϊάφα ένα μοναδικό σύμπλεγμα, το οποίο έχει ανακηρυχθεί ως αρχαιολογικός χώρος και τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλλους» (στγ: με δύο «λ», σε αντίθεση με τους ντόπιους «κάλους» του κυβερνώντος κόμματος!)
Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ηλείας, στο οποίο υπάγονται οι εν λόγω περιοχές, αρνήθηκε να παραχωρήσει τη Λίμνη Καϊάφα για την κατασκευή της Ιονίας Οδού, παρά τις ισχυρές πιέσεις που άσκησε το ΥΠΕΧΩΔΕ. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του κ. Αγραπίδα, υπήρχε εναλλακτική πορεία για τον αυτοκινητόδρομο που δε διέσχιζε την περιοχή, αλλά θα ήταν πιθανώς μακρύτερη και ακριβότερη. Τελικώς, το Υπουργείο υπέκυψε στις απαιτήσεις των ντόπιων και την 24η Ιουλίου αποφάσισε να χαράξει την Ιόνια Οδό προς άλλη κατεύθυνση, μακριά από τη λίμνη, ώστε να μην προσβληθεί το εύθραυστο οικοσύστημά της. Όμως, μόλις ένα μήνα μετά, η περιοχή γύρω από τη Λίμνη Καϊάφα κάηκε ολοσχερώς. Οι κατασκευαστές του αυτοκινητοδρόμου θα αντιμετωπίσουν πλέον λίγη αντίσταση στην προσπάθεια τους για εκμετάλλευση της κατεστραμμένης περιοχής.
Όλως περιέργως, τα επίκεντρα των περισσοτέρων πυρκαγιών που ξέσπασαν στην Πελοπόννησο συμπίπτουν απόλυτα με το αρχικό πλάνο για την Ιόνια Οδό! Συγκρίνετε την φωτογραφία της καιόμενης Πελοποννήσου από διαστημικό δορυφόρο της NASA με το (στγ: αρχικό) πλάνο της Ιόνιας Οδού.
(αριστερά οι φωτιές και δεξιά το αρχικό πλάνο της Ιόνιας Οδού για το οποίο ασκούντο πιέσεις)
Οι ΜΑΝΤΑΜΕΣ των μεγάλων συμφερόντων καθώς και οι κυβερνητικές ΠΑΛΛΑΚΙΔΕΣ τους, πάνω στη βία τους να κάψουν τα πάντα, ξέχασαν την... ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ! Fsssss…Boing!!! Τι να περιμένεις όμως από παιδιά-κουμπιά που δεν ξέρουν να «ανοίξουν» ένα κομπιούτερ? Δεν τους μένει λοιπόν τίποτε, παρά να πουν ότι πρόκειται για… σύμπτωση – !!! Εδώ γελάνε και τα… βρακιά που τους ξεπέταξαν! – και να ελπίζουν ότι υπάρχουν πρόσφοροι ΑΡΚΕΤΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ για να τους πιστέψουν…)
ΑΛΛΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ
Η Λίμνη Καϊάφα είχε τραβήξει επίσης το ενδιαφέρον άλλων «καλοπροαίρετων» επενδυτών. Το 2003, ο πρώην υφυπουργός οικονομικών Δ. Γεωργακόπουλος της σοσιαλιστικής κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ κατηγορήθηκε για άσκηση πίεσης στην Κτηματική Υπηρεσία Ηλείας, όπου εκλέχθηκε, ώστε να αποχαρακτηρίσει αυτή τη Λίμνη Καϊάφα από προστατευόμενη περιοχή με σκοπό να παραχωρηθεί σε μεγάλες τουριστικές εταιρίες για την ανάπτυξη ξενοδοχειακών συγκροτημάτων και γηπέδων golf. Eίχε επίσης παρουσιάσει σχετική αναφορά, σύμφωνα με την οποία θα γινόταν επένδυση 150 εκατομμυρίων € στη Λίμνη Καϊάφα για τον «εκσυγχρονισμό» των λουτρών και την κατασκευή άλλων εγκαταστάσεων στην περιοχή, στην οποία αναφερόταν στους οικολόγους που διαμαρτύρονταν εναντίον αυτών των σχεδίων ως «οικοτρομοκράτες». Τώρα που αυτός ο όμορφος βιότοπος γύρω από τη λίμνη κάηκε, οι «επενδυτές» και τα πολιτικοί αντιπρόσωποί τους δεν θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουν κανένα γραφειοκρατικό εμπόδιο ή «οικοτρομοκρατία» στον αποχαρακτηρισμό του.
Εκτός από τη Λίμνη Καϊάφα, πολλά άλλα μέρη στη Δυτική Πελοπόννησο, από τα οποία θα περάσει η Ιόνια Οδός, θεωρούνται επίσης «ιδανικά» για ανάπτυξη τουριστικών επιχειρήσεων. Για παράδειγμα, στη περιοχή της Μεσσηνίας, στη Νοτιοδυτική Πελοπόννησο, περισσότερα από 1 δισεκατομμύρια € θα επενδυθούν για την κατασκευή 11 μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων 5 αστέρων, πολυτελών θερινών κατοικιών, εγκαταστάσεων θαλασσοθεραπείας και λουτρών, εποχικού κέντρου, καθώς και 4 τεράστιων γηπέδων golf. Κύριος «επενδυτής» στην περιοχή αυτή φέρεται να είναι ο ονομαστός εφοπλιστής Β. Κωνσταντακόπουλος, διοικητής της Costamare Shipping SA που έχει έδρα τον Παναμά, αλλά και άλλοι διεθνείς επιχειρηματικοί όμιλοι με τους οποίους συνεργάζεται. Η πολυεθνική εταιρία Kempinski, που δραστηριοποιείται κυρίως στην Νοτιοανατολική Ασία, θα εκμεταλλεύεται τις εγκαταστάσεις θαλασσοθεραπείας και λουτρών και μια ονομαστή αμερικάνικη εταιρία (στγ: ο συγγραφέας δεν αναφέρει ποια) θα αναλάβει την εκμετάλλευση των γηπέδων golf. Ο Κωνσταντακόπουλος έχει απαλλοτριώσει τεράστιες εκτάσεις αγροτικής γης με ελαιόδεντρα, μερικές φορές χωρίς την έγκριση των ιδιοκτητών τους (στγ: !!!), καθώς και γη κατά μήκος της λιμνοθάλασσας του Ναυαρίνου (που επίσης προστατεύεται από τη Natura 2000), παραβιάζοντας απροκάλυπτα το νόμο (στγ: εφόσον οι ΑΔΕΡΦΕΣ…πολιτικές ψυχές δε φρόντισαν να τον συμμορφώσουν ή να τον καταστήσουν τμήμα των…αρχαιοτήτων της περιοχής). Τα νέα «γραφειοκρατικά» προβλήματα που παρέμεναν και αφορούσαν τις άδειες της Αρχαιολογικής και της Δασικής Υπηρεσίας ξεπεράστηκαν μετά την επίσκεψή του (στγ: του Κωνσταντακόπουλου) στο μέγαρο Μαξίμου και τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή το 2005. Εξασφάλισε δε και 45% κρατική επιδότηση για τις επενδύσεις του! (στγ: εν ολίγης, η κυβέρνηση Καραμανλή ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΠΛΗΡΩΣΕ τους φίλους της να ΚΑΨΟΥΝ την Πελοπόννησο και να ΣΚΟΤΩΣΟΥΝ όσους πάρει ο…Χάρος! Και που να ξέρουν οι Πελοποννήσιοι ότι η κυβέρνηση είχε ΑΝΟΙΚΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥΣ!). Και τώρα που μεγάλο μέρος της Μεσσηνίας έχει καταστραφεί από τις φωτιές, σίγουρα νοιώθει (στγ: ο Κωσνταντακόπουλος) ακόμα πιο τυχερός, αφού μπορεί να επεκτείνει την επιχείρησή του στην κατεστραμμένη περιοχή, απαλλοτριώνοντας τη γη που χρειάζεται σε μειωμένες τιμές.
Άλλο ένα μέρος της Δυτικής Πελοποννήσου που θεωρείται από τους «επενδυτές» ως ευκαιρία είναι το Κατάκολο της Ηλείας. Στα τέλη Αυγούστου, ο ξακουστός διεθνής σύλλογος World Trade Center Group (στγ: ίσως είναι η εταιρία εκμετάλλευσης και των γηπέδων golf που αναφέρει ο συγγραφέας. Δεν πρόκειται περί συλλόγου, αλλά προφανώς περί του ομίλου στον οποίο ανήκει το World Trade Center) έστειλε τον αντιπρόεδρό του David H. Lee στην Ηλεία για να επικυρώσει συμφωνία με κρατικούς και τοπικούς αξιωματούχους για την «ανάπτυξη» της περιοχής.
Η περιοχή γύρω από την Αρχαία Ολυμπία έχει επίσης γίνει αντικείμενο πιθανής εκμετάλλευσης. Πολλοί εγχώριοι και ξένοι «επενδυτές» έχουν προτείνει την αξιοποίηση του περιβάλλοντος χώρου με το κτίσιμο μοντέρνων σταδίων, ξενοδοχείων και άλλων εγκαταστάσεων και ακόμη και τη χρήση του (στγ: της Ολυμπίας) για τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων! Ένας από τους λόγους που δεν τους επετράπη να πραγματοποιήσουν το σχέδιο τους ήταν ότι αυτή η περιοχή ήταν δασική. Μετά τη φωτιά, όμως, δεν υπάρχει πια δάσος γύρω από την Ολυμπία, οπότε δεν υπάρχει πλέον εμπόδιο.
Οι περισσότεροι Έλληνες ξέρουν ότι η Δυτική Πελοπόννησος έχει τις πιο θαυμαστές ακτές και παραλίες της χώρας. Παρόλα αυτά, οι κάτοικοί της ήταν πολύ παραδοσιακοί και προσκολλημένοι στη γη τους και τις ιδιοκτησίες τους και, με τον αγροτικό τομέα της περιοχής να είναι ιδιαίτερα ισχυρός, ποτέ δεν επιθύμησαν να εκμεταλλευθούν την περιοχή τουριστικά. Οι τουριστικοί «επενδυτές» το ήξεραν καλά και, για να εκμεταλλευθούν επιτυχώς την περιοχή, έπρεπε πρώτα να καταστρέψουν προληπτικά κάθε λαϊκή αντίσταση στα σχέδιά τους και δε νοιάζονται διόλου για το αν δεκάδες ανθρώπων εκεί κάηκαν στις φωτιές. Όσο για τους ανθρώπους που επεβίωσαν, οι περισσότεροι από αυτούς θα μετακομίσουν στην Αθήνα να βρουν δουλειά, ενώ οι λίγοι που θα απομείνουν εκεί, προφανώς θα εργασθούν ως σερβιτόροι ή φύλακες στις τεράστιες ξενοδοχειακές μονάδες που θα ξεφυτρώσουν σύντομα (στγ: σ’ αυτό ποντάρουν οι ΑΝΑΝΔΡΕΣ ΚΟΤΕΣ, δηλαδή ότι όλοι θα φύγουν και κανείς δε θα μείνει να πάρει τα όπλα και να υπερασπισθεί τη γη του, σωριάζοντας τους κάτω όπως έκανε πρόσφατα ένας «Φούκας» σε κάτι «άλλους»). Οι «επενδυτές» φαίνεται να έχουν πετύχει τους σκοπούς τους (στγ: ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΟΥΝ ΟΙ ΝΤΟΠΙΟΙ COWBOYS, λέω εγώ τώρα…).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Piazza del Popolo δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.