Συζήτηση προ Ημερησίας Διάταξης
στη 2η Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, σχετικά με το πρόβλημα που
έχει δημιουργηθεί από την Κυβερνητική επίθεση ενάντια στα Δημόσια ΚΤΕΟ, ζητεί
με επιστολή του ο επικεφαλής της παράταξης «Αριστερή Οικολογική Συνεργασία»
Δημήτρης Χαρίτου. Σ’ αυτήν αναφέρεται:
«Κύριε Πρόεδρε, θα επιθυμούσαμε
να συζητηθεί εκτός Ημερησίας Διάταξης στο Περιφερειακό Συμβούλιο της 19.01.13
σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ.5 του Κανονισμού του Συμβουλίου, το ζήτημα που έχει
δημιουργηθεί με την μη χρονική παράταση της πιστοποίησης των Δημοσίων ΚΤΕΟ.
Το Υπουργείο Ανάπτυξης,
Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με Υπουργική απόφαση στις
28.12.2012 τροποποίησε τους όρους και τις προϋποθέσεις λειτουργίας των Δημόσιων
ΚΤΕΟ και της πιστοποίησης τους, ενώ στις 03.01.2013 με εγκύκλιο του
απαγόρευσε στα Δημόσια ΚΤΕΟ των Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων σε όλη
τη χώρα να διενεργούν Τεχνικούς Ελέγχους και να εκδίδουν Δελτία Τεχνικού
Ελέγχου όλων των οχημάτων.
Ουσιαστικά η Κυβέρνηση και η
Πολιτική ηγεσία του εν λόγω Υπουργείου λειτουργούν αθέμιτα και σε βάρος των 59
Δημοσίων ΚΤΕΟ και υπέρ των 160 περίπου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ εκθειάζοντας συνεχώς την
δήθεν ελεύθερη αγορά.
Ανακύπτει λοιπόν σοβαρότατο
ζήτημα για την δημόσια περιουσία και τους εργαζόμενους που υπηρετούν σε αυτές
τις Διευθύνσεις από την Μνημονιακή πολιτική της Κυβέρνησης.
Όπως είναι γνωστό:
Η αρμοδιότητα αυτή ανήκει στις
Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις και ασκείται από τις εκλεγμένες από το λαό αρχές
τους και όχι από το εν λόγω Υπουργείο.
Το 2010 και 2011 τα Δημόσια ΚΤΕΟ
απέκτησαν σύγχρονο εξοπλισμό αξίας 4.000.000€ περίπου, με τον οποίο σήμερα
λειτουργούν παρέχοντας πιο βελτιωμένες υπηρεσίες προς τους πολίτες,
συμβάλλοντας ακόμη περισσότερο στην ασφάλεια των χρηστών των οδικών αξόνων της
χώρας, στην αντιρύπανση και στη διατήρηση
του περιβάλλοντος.
Όπως τονίζουν οι εργαζόμενοι, τα
έσοδα των Δημοσίων ΚΤΕΟ προς τα κρατικά Ταμεία (Γενικό Λογιστήριο Κράτους
κωδικός 1375) ανέρχονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Το 2009 για παράδειγμα τα
έσοδα ήτανε 48.000.000€ και τα λειτουργικά έξοδα μόλις 9.000.000€ ! Τα χρήματα
αυτά δυστυχώς παρακρατούνται από την Κυβέρνηση και δεν αποδίδονται στις
Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις.
Η Διοίκηση της Περιφέρειας ΑΜΘ όφειλε
να έχει συγκεκριμένο σχεδιασμό για την λειτουργία των (6) Δημοσίων ΚΤΕΟ της
Περιφέρειας. Αν εξαιρεθεί το Δημόσιο ΚΤΕΟ της Αλεξανδρούπολης που ενήργησε ώστε
να αποκτήσει τις προϋποθέσεις για την πιστοποίησή του και αποκλείστηκε λόγω της
Υπουργικής Απόφασης της τελευταίας στιγμής. Είναι προφανές ότι δεν υπήρξαν
ανάλογες πρωτοβουλίες εκ μέρους της Διοίκησης για άλλο Δημόσιο ΚΤΕΟ της
περιοχής
Εάν προχωρήσουν οι Κυβερνητικοί
σχεδιασμοί κατάργησης των Δημοσίων ΚΤΕΟ για να εξυπηρετηθεί και να υλοποιηθεί ο
«ελεύθερος ανταγωνισμός» αποκλειστικά του ιδιωτικού τομέα, αυτό θα έχει άμεσες
και μακροπρόθεσμες συνέπειες όπως:
Την απώλεια εσόδων για τον Κρατικό
προϋπολογισμό και νέα αφαίμαξη των εισοδημάτων μισθωτών και συνταξιούχων
προκειμένου να καλυφθούν αυτά τα ελλείμματα.
Την επιπρόσθετη οικονομική
επιβάρυνση κυρίως των ιδιοκτητών επαγγελματικών αυτοκινήτων κάθε χρήσης, των
δημόσιων-υπηρεσιακών αυτοκινήτων λόγω
της μετακίνησής τους σε μεγάλες αποστάσεις, προκειμένου να ελεγχθούν από πιστοποιημένα
ΚΤΕΟ.
Την εργασιακή αβεβαιότητα και
κίνδυνος απόλυσης για τους εργαζόμενους που υπηρετούν στα Δημόσια ΚΤΕΟ
διογκώνοντας περισσότερο τους δείκτες ανεργίας, φτώχειας και κοινωνικού
αποκλεισμού.
Την απαξίωση και ιδιωτικοποίηση
της δημόσιας περιουσίας (οικόπεδα, εγκαταστάσεις, μηχανολογικός εξοπλισμός κ.α)
ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Α.Μ.Θ. ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΠΡΟΒΕΙ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ:
- Να εκδώσει απόφαση το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ στο οποίο να τονίζεται η απαίτηση για τη διατήρηση και λειτουργία των Δημοσίων ΚΤΕΟ.
- Να απαιτήσει το άμεσο ξεκίνημα για την ολοκλήρωση των διαδικασιών πιστοποίησης των Δημοσίων ΚΤΕΟ με την χρονική παράταση ενός έτους για την πιστοποίηση τους.
- Μείωση του παραβόλου από τα 40,00 € που πληρώνουν οι πολίτες κατά 30%, ώστε να ανακουφιστούν οι εργαζόμενοι που τα εισοδήματά τους δέχθηκαν ανάλογες μειώσεις.
- Να εξεταστεί η λειτουργία απογευματινής βάρδιας των Δημοσίων ΚΤΕΟ της Περιφέρειας ΑΜΘ σε συνεννόηση με τους εργαζόμενους και τα συνδικαλιστικά τους όργανα.
- Να απαιτήσει τα έσοδα των Δημοσίων ΚΤΕΟ να περιέρχονται στις Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις συμβάλλοντας στον προϋπολογισμό τους, ο οποίος δέχεται επιπλέον μειώσεις με την υπογραφή της νέας μνημονιακής λεηλασίας.
- Να υπάρξει πενταετής προγραμματισμός για την εύρυθμη λειτουργία των Δημοσίων ΚΤΕΟ με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
- Η Ένωση Περιφερειών Ελλάδας να πραγματοποιήσει διάβημα στην Κυβέρνηση, διακηρύττοντας την αδιαπραγμάτευτη θέση για διατήρηση των Δημοσίων ΚΤΕΟ».
Πριν προχωρήσω στις επιμέρους προτάσεις μου θα ήθελα να δηλώσω πως είναι γνωστό σε όλους πως σήμερα για να περάσει ένα σαράβαλο ΙΧ ΚΤΕΟ έπρεπε να "πάει" στο δημόσιο ΚΤΕΟ. Επίσης το συντρυπτικό μέρος των εσόδων των δημόσιων ΚΤΕΟ προέρχεται από τα επαγγελματικά οχήματα. Όλοι σας γνωρίζεται την κατάσταση πολλών από αυτά, και τον τρόπο με τον οποίο περνούσαν τους ελέγχους. Σε ότι αφορά τα κρατικά οχήματα αυτά θα μπορούσε με μια ρύθμιση να ελέγχονται χωρίς κόστος, αναλογικά, από τα ΚΤΕΟ που θα λειτουργούν σε κάθε περιφέρεια. Το στελεχιακό δυναμικό των δημοσίων ΚΤΕΟ να μεταταγεί σε άλλες υπηρεσίες, προσφέροντας καλύτερες και πιο παραγωγικές υπηρεσίες. Δημόσια ΚΤΕΟ να λειτουργούν μόνο όπου οι ιδιώτες δεν επενδύουν (νησιά κτλ). Η τιμολόγηση των υπηρεσιών να καθορίζεται από το κράτος, το οποίο απαιτεί και τον έλεγχο των οχημάτων, προς αποφυγή ανεξέλεγκτου κέρδους. Ακολούθως να χρειαστεί να πιστοποιηθούν και τα απαρχαιωμένα εργαστήρια δημοσίων έργων, τα οποία επίσης έχουν πλήρως απαξιωθεί, αλλά οιονεί θεωρούνται έγκυρα. Ας τελειώνουμε τελικά με όποια δημόσια δραστηριότητα μπορούμε να "αγοράσουμε" σε σωστή τιμή και με αξιόπιστο έλεγχο.
ΑπάντησηΔιαγραφή