Είχαμε αναφερθεί πριν έναν μήνα
περίπου στην παραπλανητική διαφήμιση της Amstel (θυμήσου εδώ), όπου παρουσιάζεται η μπύρα ν’ αναζητά τις
ελληνικές ρίζες του ονόματος της. Όπως είναι γνωστό η μπύρα πήρε το όνομα της
από τον ποταμό Amstel,
από όπου πήρε και το όνομα του το Amsterdam!!!
Τώρα η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι υποχρεωμένη να τροποποιήσει
εντός 4 ημερών τη διαφημιστική καμπάνια της μπύρας Amstel σε τηλεόραση και
ραδιόφωνο, μετά από σχετική απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ).
Ειδικότερα, η διαφημιστική
καμπάνια της Amstel κρίθηκε από το ΣΕΕ «παραπλανητική ως προς τα βασικά της
μηνύματα που προβάλλουν τον ελληνικό της χαρακτήρα και τη σύνδεση με την
ελληνική παράδοση». Η Επιτροπή έκρινε ότι η υπό έλεγχο επικοινωνία επικοινωνεί
το χαρακτηριστικό της ελληνικότητας τόσο του προϊόντος όσο και της μάρκας
Amstel τοποθετώντας μάλιστα το στοιχείο αυτό σε ένα πλαίσιο
διαχρονικότητας.
Με αυτόν τον τρόπο είναι πιθανόν
να δημιουργηθεί στον καταναλωτή η εσφαλμένη εντύπωση ότι πρόκειται για ένα
αμιγώς ελληνικό προϊόν / ελληνική μάρκα που εξαρχής δημιουργήθηκε και
καθιερώθηκε στην Ελλάδα και που ανέκαθεν παράγεται αποκλειστικά με ελληνικές
πρώτες ύλες.
Πιο συγκεκριμένα, παραπλανητικοί
θεωρήθηκαν οι ισχυρισμοί της διαφήμισης αναφορικά με την παραγωγή της μπίρας
κατά 100% από ελληνικό κριθάρι. Εντούτοις αφενός επειδή η μάρκα Amstel δεν
είναι ελληνική και αφετέρου επειδή κατά τη διαδικασία από τα στοιχεία που
προσκομίσθηκαν δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς ότι οι προδιαγραφές παραγωγής του
προϊόντος που ισχύουν σήμερα (δηλαδή η κάλυψη των αναγκών σε κριθάρι
αποκλειστικά από Έλληνες παραγωγούς) ισχύουν πάντοτε, η Επιτροπή αποφάσισε ότι
από τη διαφήμιση είναι πιθανός ο κίνδυνος σύγχυσης ή και παραπλάνησης λαμβάνοντας
υπόψη της και το γεγονός ότι στην αντίληψη του μέσου καταναλωτή είναι συχνά
ασαφές κατά πόσο ένα προϊόν/μάρκα είναι ελληνικό ή όχι.
Παραπλανητικά θεωρήθηκαν από το
ΣΕΕ και τα επιχειρήματα της καμπάνιας που συνδέουν την προέλευση του ονόματος
της μπίρας Amstel με την ελληνική γλώσσα (Αμ στέλνανε...) και τις ελληνικές
ρίζες (σύντμηση επιθέτου Αμ-οιράκης Στ-έλιος).
Συγγνώμη αλλά δεν "αποσύρετε". Μάλλον "αποσύρεται".
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ότι είναι γεμάτη ποτάσσα δεν ενδιαφέρει κανέναν από τις αρχές?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν πειράζει. Πάω στοίχημα ότι ενδιαφέρει τα θύματα που την καταναλώνουν!
Uli Chris
Αυτό το λες έχοντας στοιχεία ή κάπου το άκουσες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΦημες και παλι φημες, την ελληνικοτητα πουλαγε ζυθοποιια η οποια εμφιαλωνε σε γειτονικη χωρα, τουλαχιστον η αθ.ζυθοποιια εχει και τρια εργοστασια στην ελλαδα.
Διαγραφήπολυ λαδι και τηγανητα τιποτα οπως λεει και ο λαος ..αστειο μου φανηκε ..οσο για τους αλλους που παραγουν ελληνικη μπυρα στην βουλγαρια ? η αθηναικη τουλαχιστον εχει και τρια εργοστασια στην ελλαδα διαφωνειτε ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΤΗΝ ΒΕΡΓΙΝΑ,ΓΙΑΤΙ ΣΚΑΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ?
ΔιαγραφήΆνθρωπος που δούλευε στην Amstel στην Αθήνα, με προειδοποίησε να την αποφεύγω για το λόγο αυτό κυρίως σε περιόδους υψηλής κατανάλωσης (όπως καλοκαίρι, ολυμπιακοί, Euro, Mundial, κ.ά).
ΑπάντησηΔιαγραφήUli Chris
ειμαι πρώην εργαζόμενος στην Αθην Ζυθοποιία, τώρα δουλεύω σαν μηχανικός σε άλλο κλάδο. Είναι υπερβολή να λέμε ότι ειναι πιο ελληνική μια μπύρα που η εταιρεία παραγωγής της απασχολεί 50 άτομα προσωπικό, σε σύγκριση με μια άλλη που στα εργοστάσιά της, που βρίσκονται στην Ελλάδα, δουλεύουν γύρω στα 2.000 άτομα
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό ειναι να διαλεγουμε μπύρες με βαση το γουστο μας και το αν αξίζουν τα λεφτά τους.
Δικιο εχει και η αθηναικη δικιο και εμεις που ψαρωνουμε ...αντι να βαλουμε τα γελια χειροκροταμε κωμικες καταστασεις λες και εχουμε ποταμο αμστελ και δεν το ξερουμε ...και οπως πολυ σωστα αναφερεται κουβεντα για το ελληνικο κριθαρι ...μα κουβεντα ομως !!
ΑπάντησηΔιαγραφήετσι ειναι παναγιωτη ...αλλα !!!!μια δυο ερωτησεις εχω και θα ηθελα την γνωμη σας παρακαλω, Είναι λιγότερο ελληνικά τα προϊόντα που παράγονται σε εργοστάσια και εγκαταστάσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα, από έλληνες εργαζομένους, από ελληνικές πρώτες ύλες; Οι επενδύσεις, οι θέσεις εργασίας, η τεχνογνωσία και η προστιθέμενη αξία που προσφέρουν στην Ελλάδα δεν παίζουν κανένα ρόλο; ευχαριστω για το βημα
ΔιαγραφήΑΝ ΗΤΑΝ ΕΤΣΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΕ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΩ ΒΟΛΤΑ!ΑΠΛΑ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΥΣΤΙΧΩΣ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΚΟΒΟΥΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΕΝΤΡΕΧΕΙΣ ΜΕ ΟΛΑ ΑΚΟΜΗ Κ ΜΕ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ Η ΑΘΗΝΑΙΚΗ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΡΙΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΨΩΜΙ ΣΕ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΜΑΣ!ΕΛΕΟΣ!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝ ΗΤΑΝ ΕΤΣΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΕ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΩ ΒΟΛΤΑ!ΑΠΛΑ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΥΣΤΙΧΩΣ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΚΟΒΟΥΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΕΝΤΡΕΧΕΙΣ ΜΕ ΟΛΑ ΑΚΟΜΗ Κ ΜΕ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ Η ΑΘΗΝΑΙΚΗ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΡΙΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΨΩΜΙ ΣΕ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΜΑΣ!ΕΛΕΟΣ!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλησπερα σας να ενημερωσω για κατι διοτι η κουβεντα σας εχει πολυ ενδιαφερον. Η ελληνικοτητα των προιοντων θελει αποδειξεις ρωταω λοιπον αφου λετε οτι εταιρειες στελνουν τα κερδη τους στην ευρωπη πως ειναι δυνατον να συντηρεις 4 εργοστασια χιλιαδες προμηθευτες χιλιαδες εργαζομενους και στο τελος τελος το κοστοςμενει εδω στην ελλαδα δεν ειναι καλο αυτο για την ελλαδα μας ?
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλημέρα σας γενικα υπαρχει ενα κλιμα το οποιο προσωπικα με κανει και απορω για το τι θελουμε επιτελους. Σχετικα με την φαγε τα πραγματα ειναι γνωστα ..με την κοκα κολα συνεχιζονται λαμπρα για καποιους. Ειναι κριμα ομως να λεμε ψεματα και ανακριβειες για εταιρειες οπως για παραδειγμα οι προηγουμενες και η παραπανω. Δεν ειναι δυνατον να μη ναναγνωριζουμε αυτα που προσφερει καθημερινα στην οικονομια μας η αθηναικη και αλλες εταιρειες διαφωνειτε ?
ΑπάντησηΔιαγραφή