Αναβάλλεται η απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Υδάτων της Βουλγαρίας, σχετικά με τις περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, όπως γράφουν σήμερα ηλεκτρονικά ΜΜΕ της γείτονος, επικαλούμενα πηγές του βουλγαρικού υπουργείου.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της ενημερωτικής ιστοσελίδας «Mediapool», κύρια αιτία για την αναβολή της απόφασης του υπουργείου σχετικά με το αν θα εγκρίνει ή θα σταματήσει για οικολογικούς λόγους την κατασκευή του αγωγού, είναι το σχετικό αίτημα της διεθνούς εταιρείας σχεδιασμού και κατασκευής του έργου «Trans Balkan Pipeline».
Όπως υπογραμμίζεται στο δημοσίευμα, η διεθνής κατασκευάστρια εταιρεία του έργου (στο κεφάλαιο της οποίας η Ρωσία συμμετέχει με 51%, ενώ η Ελλάδα και η Βουλγαρία μοιράζονται από 24,5 % έκαστη), έχει ζητήσει επιπρόσθετο χρόνο για να ερευνήσει και να σχεδιάσει την εναλλακτική λύση για την εκφόρτωση του αργού πετρελαίου από τα πετρελαιοφόρα στο λιμάνι του Μπουργκάς.
Ένα από τα βασικά επιχειρήματα του βουλγαρικού υπουργείου για να επιστρέψει, πριν από τρεις μήνες, στην κατασκευάστρια εταιρεία τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (την οποία είχε εκπονήσει η εταιρία έπειτα από σχετικό αίτημα της βουλγαρικής πλευράς) ήταν η έλλειψη πρότασης για εναλλακτική λύση της εκφόρτωσης του αργού πετρελαίου διαμέσου ειδικής πλωτής πλατφόρμας στα ανοιχτά του κόλπου του Μπουργκάς, όπως προβλέπει η επίκαιρη τεχνικό-οικονομική μελέτη του αγωγού.
Επίσης, στην απόφαση του υπουργείου, που δημοσιεύθηκε στις 9 Νοεμβρίου 2010, εκφράζονταν επιφυλάξεις για την ανεπάρκεια προληπτικών μέτρων για ενδεχόμενη διαρροή πετρελαίου και τις επιπτώσεις που θα είχε μια τέτοια εξέλιξη στην αλιεία, τα εκτροφεία μυδιών και τον τουρισμό. Μάλιστα, το υπουργείο ζήτησε και την παρουσίαση συγκεκριμένων μέτρων αντιμετώπισης ενδεχόμενων διαρροών.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Υδάτων της Βουλγαρίας επέτρεψε στην κατασκευάστρια εταιρεία να καταθέσει μέχρι τα τέλη του Φεβρουαρίου 2011, τα συμπληρωματικά στοιχεία που θα ρίξουν πρόσθετο φως στις προθέσεις των κατασκευαστών για τη διευθέτηση των προαναφερόμενων ανησυχιών του βουλγαρικού υπουργείου. Το υπουργείο θα ανακοινώσει μέχρι τα τέλη Μαρτίου την απόφασή του, δηλαδή αν η μελέτη εγκρίνεται ή απορρίπτεται.
«Σε περίπτωση τρίτης αρνητικής απόφασης, ο αγωγός δεν θα μπορεί να προχωρήσει» επισημαίνει το Mediapool. Σε αντίθετη περίπτωση, εάν δηλαδή η θέση του υπουργείου είναι θετική, η οριστική απόφαση αναμένεται να εκδοθεί τον ερχόμενο Ιούλιο, έπειτα από δημόσια συζήτηση του σχεδίου, όπως προβλέπει ο νόμος.
Σημειώνεται ότι το τελευταίο δεκαοκτάμηνο, κυβερνητικοί παράγοντες της Βουλγαρίας, αλλά και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Μπόικο Μπορίσοφ δεν χάνουν την ευκαιρία για να εκδηλώσουν την άκρως αρνητική στάση τους έναντι του σχεδίου του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη.
Τα συνήθη επιχειρήματα των Βούλγαρων επισήμων επί του θέματος συνοψίζονται κυρίως στους ισχυρισμούς περί των «κινδύνων για το περιβάλλον που απειλούν τον τουρισμό στην παραλία της Μαύρης Θάλασσας» και του «ασύμφορου του αγωγού για τα οικονομικά συμφέροντα της Βουλγαρίας».
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της ενημερωτικής ιστοσελίδας «Mediapool», κύρια αιτία για την αναβολή της απόφασης του υπουργείου σχετικά με το αν θα εγκρίνει ή θα σταματήσει για οικολογικούς λόγους την κατασκευή του αγωγού, είναι το σχετικό αίτημα της διεθνούς εταιρείας σχεδιασμού και κατασκευής του έργου «Trans Balkan Pipeline».
Όπως υπογραμμίζεται στο δημοσίευμα, η διεθνής κατασκευάστρια εταιρεία του έργου (στο κεφάλαιο της οποίας η Ρωσία συμμετέχει με 51%, ενώ η Ελλάδα και η Βουλγαρία μοιράζονται από 24,5 % έκαστη), έχει ζητήσει επιπρόσθετο χρόνο για να ερευνήσει και να σχεδιάσει την εναλλακτική λύση για την εκφόρτωση του αργού πετρελαίου από τα πετρελαιοφόρα στο λιμάνι του Μπουργκάς.
Ένα από τα βασικά επιχειρήματα του βουλγαρικού υπουργείου για να επιστρέψει, πριν από τρεις μήνες, στην κατασκευάστρια εταιρεία τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (την οποία είχε εκπονήσει η εταιρία έπειτα από σχετικό αίτημα της βουλγαρικής πλευράς) ήταν η έλλειψη πρότασης για εναλλακτική λύση της εκφόρτωσης του αργού πετρελαίου διαμέσου ειδικής πλωτής πλατφόρμας στα ανοιχτά του κόλπου του Μπουργκάς, όπως προβλέπει η επίκαιρη τεχνικό-οικονομική μελέτη του αγωγού.
Επίσης, στην απόφαση του υπουργείου, που δημοσιεύθηκε στις 9 Νοεμβρίου 2010, εκφράζονταν επιφυλάξεις για την ανεπάρκεια προληπτικών μέτρων για ενδεχόμενη διαρροή πετρελαίου και τις επιπτώσεις που θα είχε μια τέτοια εξέλιξη στην αλιεία, τα εκτροφεία μυδιών και τον τουρισμό. Μάλιστα, το υπουργείο ζήτησε και την παρουσίαση συγκεκριμένων μέτρων αντιμετώπισης ενδεχόμενων διαρροών.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Υδάτων της Βουλγαρίας επέτρεψε στην κατασκευάστρια εταιρεία να καταθέσει μέχρι τα τέλη του Φεβρουαρίου 2011, τα συμπληρωματικά στοιχεία που θα ρίξουν πρόσθετο φως στις προθέσεις των κατασκευαστών για τη διευθέτηση των προαναφερόμενων ανησυχιών του βουλγαρικού υπουργείου. Το υπουργείο θα ανακοινώσει μέχρι τα τέλη Μαρτίου την απόφασή του, δηλαδή αν η μελέτη εγκρίνεται ή απορρίπτεται.
«Σε περίπτωση τρίτης αρνητικής απόφασης, ο αγωγός δεν θα μπορεί να προχωρήσει» επισημαίνει το Mediapool. Σε αντίθετη περίπτωση, εάν δηλαδή η θέση του υπουργείου είναι θετική, η οριστική απόφαση αναμένεται να εκδοθεί τον ερχόμενο Ιούλιο, έπειτα από δημόσια συζήτηση του σχεδίου, όπως προβλέπει ο νόμος.
Σημειώνεται ότι το τελευταίο δεκαοκτάμηνο, κυβερνητικοί παράγοντες της Βουλγαρίας, αλλά και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Μπόικο Μπορίσοφ δεν χάνουν την ευκαιρία για να εκδηλώσουν την άκρως αρνητική στάση τους έναντι του σχεδίου του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη.
Τα συνήθη επιχειρήματα των Βούλγαρων επισήμων επί του θέματος συνοψίζονται κυρίως στους ισχυρισμούς περί των «κινδύνων για το περιβάλλον που απειλούν τον τουρισμό στην παραλία της Μαύρης Θάλασσας» και του «ασύμφορου του αγωγού για τα οικονομικά συμφέροντα της Βουλγαρίας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Piazza del Popolo δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.